فارس عهده‌دار 12درصد تولید کشور است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس ؛ نماینده مردم شهرستان‌های مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس نهم گفت: استان فارس 7.5 درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص می‌دهد و 12 درصد کل تولید کشور به فارس تعلق دارد.
محمدمهدی برومندی در جشنواره ملی مردمی انجیر استهبان افزود : استان فارس 8.1 درصد ارزش افزوده در بخش کشاورزی کشور را عهده‌دار است.
به گفته عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی ،  16.6 درصد ارزش افزوده این استان در بخش کشاورزی است و 28 درصد اشتغال مستقیم فارس نیز از همین بخش تامین می‌شود.
وی افزود: فارس با 800 هزار هکتار اراضی کشاورزی قریب به 400 هزار هکتار باغهاي دارد و با تولید 3.1 میلیون تن محصولات باغی مقام نخست تولید محصولات باغی در کشور را دارد.
این نماینده مجلس افزود: رتبه نخست گندم، ذرت، گوجه‌فرنگی، لوبیا، خیار، پنبه، چغندر قند، انجیر، بادام، انار، مرکبات و گوشت قرمز به استان فارس تعلق دارد.
وی در ادامه برخی از مطالبات مردم این استان را برشمرد و به عنوان نماینده مردم توجه بیشتر دولت به آنها را خواستار شد و گفت: تصویب خشکسالی و اعتبارات متناسب، پرداخت بیمه‌های کشاورزان، تعیین قیمت گندم و افزایش اعتبارات فارس با توجه به اینکه 12 درصد تولید کشور را دارا بوده از درخواست‌های مردم این استان است.
برومندی  با بیان اینکه در جلسه‌ای با مجمع نمایندگان استان فارس مقرر شد کمک‌ها و اعتباراتی برای مهم‌ترین مشکل فارس که خشکسالی است پیگیری شده و اختصاص یابد افزود: صنایع تبدیلی بخش کشاورزی می‌تواند سهم اشتغال استان فارس از صنعت را افزایش دهد./ب

برچسب ها: فارس ، تولید ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.