کارشناس مسائلسياسي گفت: اساتید دانشگاه در تحلیل استراتژی دشمن برای دانشجویان پیشقدم باشند تا دانشجویان نیز نقشه راه و نقشه مقابله با دشمن را طراحی کرده و افسری این جنگ نرم را به عهده گیرند.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام مجتبی نظری استاد حوزه و دانشگاه در جمع اساتيد شرکت کننده در طرح ضيافت اساتيد دانشگاه تبريز  به تشریح تحولات اخیر منطقه با تمرکز بر «تحولات جاری کشور سوریه» پرداخت.

وي با طرح پرسش‌هايي نظير «آیا برنامه‌ریزی‏‌هایی که آمریکا برای منطقه پیش‏‌بینی کرده، موفق خواهد بود یا تحول و بیداری اسلامی؟»، «تحولات سوریه با تحولات کشور مصر و لیبی چه تفاوتی دارد؟» و «آیا ماهیت جریان لیبی با ماهیت جریان در سوریه یکسان است؟» براي روشن شدن موضوع اشاره کردو افزود: با بررسي جزييات تحولات سوريه مي‌توان به  تفاوت آن با تحولات موجود در مصرو ليبي پي برد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه ما باید زمان حال و شرایط حاکم بر زمان کنونی را بشناسیم و بتوانیم زمان‏داری کنیم گفت: دشمنان سعی در تفرقه‌‏افکنی و جنگ در مناطق اسلامی و مسلمان‌‏نشین دارند و این بار منافع خود را در بیشتر به آشوب کشیدن سوریه می‏‌بینند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با توجه به بیانات چند تن از اساتید دانشگاه تبریز درخصوص تحولات اخیر به‏‌ خصوص درمورد جریانات کشور سوریه گفت: استکبار جهانی به ‏ویژه آمریکا و متحدانش در وارونه نشان دادن تحولات هستند و با تمام ابزارها و دستگاه‌‏های رسانه‌ه‏ای خود از جمله هالیوود سعی در تغییر و به انحراف کشیدن افکار مخاطبان و گروه‌‏های هدف خود دارند.

حجت ‏الاسلام نظری به تلاش کشورهای عربی از جمله عربستان سعودی و قطر براي بی‌‏ثبات نشان دادن سوریه اشاره کرد و خاطرنشان کرد: اين کشورها با رسانه‏‌های خود ازجمله شبکه الجزیره سعی در انحراف اذهان عمومی در مورد مسایل سوریه دارند.

وي در ادامه با نشان دادن صحنه‏‌هایی از فیلم‏‌های کارگردانی شده توسط هالیوود به تبیین و بسط چگونگی تزریق افکار و مفاهیم غلط در بین جوانان کشورهای اسلامی پرداخت و ادامه داد: دشمن با تصویرسازی‏‌های دروغین و تحریف افکار عمومی سعي در سلطه و غلبه بر کشورهای بیدار دارد.

این کارشناس مسایل سیاسی در پايان با تاکید بر اینکه باید جنگ نرم و تحصیل در مورد جنگ نرم را عمیق‌‏تر و جدی‏‌تر درنظر گرفت، اظهار داشت: متاسفانه با تاکیدهای مقام معظم رهبری، هنوز اساتید و دانشجویان خود را فرماندهان و افسران جنگ نرم نمی‏‌دانند که انتظار می‌‏رود اساتید دانشگاه در تحلیل استراتژی دشمن برای دانشجویان پیشقدم باشند تا دانشجویان نیز نقشه راه و نقشه مقابله با دشمن را طراحی کرده و افسری این جنگ نرم را به عهده گیرند.

انتهاي پيام /ر
برچسب ها: ضیافت ، اندیشه ، افسر ، جنگ نرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار