طرح ضيافت انديشه به عنوان گامي نو از سوي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري، در ماه مبارك رمضان سال 89 با عنوان ضیافت اندیشه دانشجویی آغاز به كار کرد و با توجه به اينكه در دوسال گذشته با استقبال خوبي همراه شد امسال نيز در 103 دانشگاه کشور به طور همزمان انجام مي شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران؛ نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در ماه رمضان سال 89 طرح با عنوان ضیافت اندیشه دانشجویی را آغاز کرد، در اين طرح دانشجويان مي توانستند علاوه بر گذراندن 4 واحد درسي از مباحث فرهنگي نيز بهره مند شوند که محتواي اين برنامه هاي فرهنگي به منظور ارتقاء سطح اخلاقي و فقهي و قرآني ، افزايش بصيرت ديني و قرآنی ، دشمن شناسي بر مبناي قرآن ، تقویت گروههاي فرهنگي ، مطالعاتي و همچنين تقويت ساختاري تشكلها و كانونها و هيئت ها ، تقويت روحيه خود باوري و هويت بخشي انقلابي و قرآني ، انتقال مفاهيم والاي قرآني و انقلابي در فضاي مناسب ماه مبارك رمضان در قالب مباحث آموزشی به دانشجويان ارائه شد.

نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در ماه مبارک رمضان سال 89 طرح ضیافت اندیشه دانشجویی را آغاز کرد که به دلیل استقبال خوبی که در این دوسال از طرح ضیافت صورت گرفته است ،امسال نيز از سوي برخي دانشگاه ها انجام مي شود که پیش بینی شده است که 50 هزار نفر در طرح ضیافت اندیشه شرکت خواهند کرد.

در این طرح سه درس آشنایی با اخلاق اسلامی، آشنایی با مبانی اسلامی و آشنایی با انقلاب اسلامی ارائه می‌شود که دانشجویان می‌توانند ۲ درس را به انتخاب خود انتخاب کنند که با توجه به هماهنگی‌ هایی که با وزارت علوم،‌تحقیقات و فناوری شده است، این دو درس به عنوان 4 واحد درس دانشگاه منظور می‌شود.

به گفته حجت السلام والمسلمين قريشي معاونت فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، اين طرح از 20 تیر آغاز و تا 10 شهریور ادامه خواهد داشت که  103 دانشگاه از دانشگاه‌های سراسر کشور در این بازده زمانی بنابر شرایط اقلیمی و دیگر دلایل این طرح را برگزار می‌کنند

از جمله برنامه هاي پيش بيني شده در اين طرح  نقد فیلم ، گفت‌وگوی آزاد تحت عنوان "کافه ضیافت" ، تفسیر قرآن ، فعالیت‌های خیریه ، مسابقات ورزشی ، طنز و کاریکاتور و مقاله نویسی است.

به دليل استقبال گسترده توسط دانشجويان ،امسال دانشجويان ممتاز تحصيلي گروههاي مختلف آموزشي، اعضاء انجمن هاي علمي، ترجيحا رشته هاي علوم انساني، فعالان تشكلهاي دانشجويي كانونها، هيئتها و نشريات دانشجويي و تيم هاي رسانه اي دانشجويان سال هاي اول و دوم نیز از جمله گروه هایی بودند که در اولویت ثبت نام قرار داشتند.

همچنين سال گذشته نهاد مقام معظم رهبري همزمان با طرح ضيافت انديشه براي دانشجويان ، طرحي را تحت عنوان ضيافت اساتيد به منظور دانش افزایی اساتید برگزار کرد که در این راستا در تابستان سال گذشته 6 هزار نفر و در طول سال 4 هزار نفر در این طرح شرکت کردند .

اين طرح نيز که همچون طرح ضيافت انديشه دانشجويي مورد استقبال واقع شد امسال نيز بکار خود ادامه خواهد داد.

گفتني است در طرح ضيافت اساتيد امسال حدود 7هزار نفر شرکت کرده اند.

اساتید در این طرح به همفکری با موضوع‌های مفهوم اسلامی شدن دانشگاه‌ها ، تربیت دانشگاه‌ها و علم و دین به هم‌اندیشی با یکدیگر می پردازند.
برچسب ها: طرح ، ضیافت ، اندیشه ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار