ضيافت انديشه يكي از ابتكارات نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري بود كه در سه سال متوالي با استقبال ويژه دانشجويان مواجه شده است.

به گزارش خبرنگار  دانشگاه باشگاه خبرنگاران، نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري  از سال 89 با دعوت دانشجويان سراسر كشور به شركت در طرح ضيافت انديشه، امكان بهره‌گيري دانشجويان از ماه مبارك رمضان را به وجود آورد تا دانشجويان علاقمند بتوانند در ماه مبارك رمضان علاوه بر آموزش متون درسي و گذراندن 4 واحد درسي با مفاهيم معنوي و روحاني نيز آشنا شوند.

اين طرح كه سومين سال متوالي خود را پشت سر گذاشته است، با استقبال گسترده دانشجويان همراه شد كه از جمله دستاوردهاي مهم اين طرح مي‌توان به برگزاري كرسي‌هاي آزادانديشي اشاره كرد.

مباني آموزشي طرح ضيافت انديشه شامل: لذت تدبر در آثار الهي(مباحث قرآني)، در محضر درس مولا(سيري در نهج‌البلاغه ـ ميم مثل مولا)، دوستي با خدا(پله پله تا ملاقات خدا ـ بحث‌هاي اخلاقي)، سبك جديد زندگي(مهارت‌هاي زندگي)، نظام‌هاي‌ سياسي دنيا(سياست روشن ـ نظام سياسي اسلام)، شيعه شناسي، زواياي نهان تمدن غرب(غرب‌شناسي)، تقابل هويت‌ها(جنگ نرم)، جريان‌شناسي فكري و فرهنگي و سكسكه‌هاي يك ايسم(مباحث فمنيسم) بود كه هر كدام از اين موضوعات در پنج جلسه به دانشجويان ارائه شده و در جلسه ششم از دانشجويان آزمون گرفته مي‌شد.

همچنين در بخش تربيتي طرح ضيافت انديشه علاوه بر برنامه‌هاي ويژه برنامه افطار، مناجات قبل از اذان، نماز جماعت در فضاي باز و زير آسمان، دعاي دسته‌ جمعي هنگام افطار، دعوت از مهمانان ويژه براي هر شب جمعه جهت حضور در كنار سفره افطار، دانشجويان در گفتگوهاي آزاد دانشجويي به بررسي موضوعات فرهنگي، اجتماعي و سياسي مي‌پردازند.

نقد فيلم‌هاي تأثيرگذار كه با مضامين جهت‌دار و سياسي تهيه شده و در صدد القائات خاص غربي ، پيش‌بيني فعاليت‌هاي هنري و ادبي با برگزاري جشنواره‌هاي دانشجويي در رشته‌هاي متنوع هنري به عنوان فوق برنامه، برگزاري نمايشگاه‌هاي كتاب، نرم‌افزار و محصولات فرهنگي و هم‌چنين ارائه نمايشگاه‌هاي فرهنگي و سياسي در موضوعات روز، برنامه‌هاي متنوع ورزشي براي علاقمندان به فعاليت‌هاي ورزشي و متناسب با امكانات تربيتي بدني دانشگاه‌ها، فعاليت‌هاي خيريه و رسيدگي به ايتام و محرومان شهر از جمله اقداماتي بود كه دانشجويان در طرح ضيافت انديشه اقدام به برگزاري آن كردند.

يكي از مهم ترين موضوعاتي كه درطرح ضيافت انديشه پيگيري شد بحث كرسي هاي آزادانديشي بود كه مورد توجه دانشجويان واقع شد.

** كرسي‌هاي آزاد انديشي و توليد علم

تشکیل کرسی‌های آزاد اندیشی با حضور مسئولان و همفکری آنها با محققان دانشگاهی همراه با نیاز سنجی منطقه‌ای و ملی، بررسی جوانب مشکلات و تلاش برای رفع آنها از دستاوردهای مبارک چنین کرسی‌هایی خواهد بود.

 کرسی‌های آزاد اندیشی بایستی منجر به تولید علم و آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها و بیداری ذهن جوانان دانشجو شود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: گزارش ، ضیافت ، اندیشه ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار