تعاونی‌ها برای توسعه صادرات و کمک به تولید ملی تلاش مضاعف داشته باشند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند؛استاندار خراسان جنوبی رشید در هفتمین جشنواره تجلیل از کارآفرینان و تعاونی‌های برتر خراسان جنوبی اظهار کرد: حمایت از تعاونی‌ها را قانون اساسی برای ما تعیین کرده است.

قهرمان رشید با اشاره به شعار سال افزود : مسئولان باید جلودار این مسائل باشند و تمام دستگاه‌های اجرایی وظیفه دارند تا از تولید ملی حمایت کنند.

باید کاری کنیم تا هیچ کالای خارجی وارد کشور نشود جز در مواردی که دیگر هیچ راهی نداریم.

وی با اشاره به اینکه باید بر تعاونی ها نظارت بیش از پیش داشت و کاری کنیم تا هیچ کالای خارجی وارد کشور نشود جز در مواردی که دیگر هیچ راهی نداریم گفت: تعاونی‌ها باید برای افزایش صادرات نیز تلاش مضاعف داشته باشند.

استاندار خراسان‌ جنوبی کاهش هزینه‌ها را یکی دیگر از ویژگی‌ تعاونی‌ها دانست و ادامه داد: تعاونی‌ها باید بهره‌وری بیشتری داشته باشند و اگر تعاونی چنین نبود باید بر روی آن آسیب‌شناسی شده و نظارت لازم انجام شود.

رشید وضعیت کشور ایران را نسبت به سایر کشورها خوب دانست و یادآور شد: در حال حاضر ایران برای سایر کشورها الگو شده است.

وی تعامل با جامعه جهانی، بالا بردن سطح عدالت اجتماعی، بسترسازی برای رشد سریع اقتصادی و دسترسی سریع افراد جامعه به کالاهای مورد نیاز با قیمت متعادل را از اهداف بخش تعاون در چشم‌انداز 1404 برشمرد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اصل 44 قانون اساسی گفت: نظام اقتصادی جمهوری اسلامی بر سه بخش دولتی، خصوصی و تعاون استوار است.

قهرمان رشید با بیان اینکه این سه بخش مکمل یکدیگر هستند، ادامه داد: این سه بخش مجموعه‌ای برای رسیدن به اهداف متعالی هستند.

رشید یادآور شد: تعاونی‌ها کانون‌های اقتصادی و اجتماعی بوده که با اشاعه فرهنگ تعامل و مشارکت هماهنگ برای استفاده از ظرفیت‌های بالقوه افراد جامعه به ویژه جوانان تحصیلکرده فراهم کننده فرصت‌های شغلی پایدار هستند./س

برچسب ها: تلاش ، برای ، توسعه ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.