تحقق شعار ((تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی)) در گرو حمایت از بخش تعاون است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان دبیر اتاق تعاون زنجان گفت: شعار امسال سرلوحه کار تعاون قرار گرفته است، به همین خاطر محوریت کارها در راستای تحقق این شعار خواهد بود. از طرفی تعاون باید در صادرات کالا و خدمات جایگاه ویژه‌ای داشته باشد، چرا که سهم تعاون در تولیدات و صادرات بسیار کم است.

جاویدان با تأکید بر اینکه صادرات غیرنفتی امسال یک میلیارد دلار است و تعاون باید ظرفیت‌ها را برای افزایش سهم خود در صادرات شناسایی و از همه پتانسیل‌ها استفاده کند، افزود: در این راستا باید حمایت از تعاونی‌های جدید در دستور کار قرار گیرد، چرا که در راستای تحقق شعار سال، حمایت جدی از تعاونی‌ها در سطح کشور شده است

وی حمایت از کار و سرمایه ایرانی، تقویت تعاونی‌ها و افزایش بهره‌وری را از عوامل اصلی ایجاد اشتغال پایدار در جامعه دانست و تصریح کرد: اگر در جامعه به بحث تعاون ارزش و بها داده شود، عدالت اجتماعی برقرار شده و فقر جای خود را به ثروت خواهد داد که در این راستا دولت نهم و دهم توجه ویژه‌ای به تعاون دارد و نسبت به گسترش تعاونی‌ها و برقراری عدالت اجتماعی، تسهیلات لازم را به فعالان تعاون ارایه می‌دهد.

دبیر اتاق تعاون زنجان با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی باید به بخش تعاون بیش از این‌ها توجه داشته و نسبت به تحقق 25 درصدی، همکاری کنند، ادامه داد: در کشورهایی که به بحث تعاون پرداخته شده است، بحران اقتصادی کمتری در آن شاهد هستیم که در این راستا پرداختن به بحث تعاون و تقویت تعاونی‌ها می‌تواند نقش مؤثری در کاهش بحران اقتصادی داشته باشد.

جاویدان با بیان اینکه فعالان عرصه تعاون باید جایگاه تعاون را در اقتصاد محکم کرده و کارهای جدیدی ارایه دهند، خاطرنشان کرد: ارایه کارهای نو و استراتژیک نقش اساسی در توسعه تعاونی دارد که در این زمینه دولت خواهان کارهای جدید در راستای کمک به اقتصاد کشور می‌باشد./س
برچسب ها: شعار ، سال ، حمایت ، تعاون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.