همایش مجامع امور صنفی و واحد های بازرسی در آذربایجان غربی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در این همایش با اشاره به اینکه این استان دارای 17 کمیسیون نظارت است گفت: 85 هزار و 91 واحد صنفی دارای پروانه هستند که 14 هزار 191 واحد صنفی دارای پروانه هستند که 14 هزار و 254 واحد صنفی فاقد پروانه می باشند.

عباداله اکبری افزود: یک از مشکلات موجود در حوزه اصناف و تشکلها هتلها و رستورانهای بین راهی هستند که میبایستی برابر قانون صنفی ثبت و به اخذ پروانه کسب اقدام نمایند اما تاکنون این امر محقق نشده است.

وی به تخصیص سوخت یارانه ای به واحد های تولیدی صنفی مشابه واحد های صنعتی اشاره کرد و پیگیری تسریع در اصلاح مفاد قانون نظام صنفی ، تخصیص جرائم مالیاتی به اتحادیه های صنفی به دلیل عدم ارائه اظهار نامه مالیاتی از سالهای 84 تا 89 را از مشکلات موجود در حوزه اموراصناف تشکلها دانست.

مجمع ارومیه ، طاهری پور در این همایش با اشاره به اینکه نزدیک به 60 درصد اصناف کم سواد هستند خاطرنشان کرد: این افراد به سیستم رایانه مسلط نیستند و پیشنهاد می شود اجرای ماده 71 ق.ن.ص به مرور زمان اجرا شود.

وی افزود : مجمع امور صنفی آذربایجان غربی به 12 کامیون انواع کالا و لوازم مورد نیاز زلزله زدگان و وجه نقد توسط هئیت رئیسه مجمع جمع آوری و در بین زلزله زدگان آذربایجان شرقی توزیع شده است.

محمد و طمانی رئیس مجمع امور صنفی شهرستان مهاباد و نماینده اصناف در شورا گفت: آذربایجان غربی رتبه 3 کشور را در مجمع امور صنفی کشور در طرح ارزیابی به خود اختصاص داده است.

دهقان معاونت توسعه و بازرگانی داخلی آذربایجان غربی به مکانیزاسیون کردن مجامعه اشاره کرد و افزود : 14 میلیارد ريال از مجموع امور صنفی کشور حمایت شده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.