چين در مورد جزاير مورد مناقشه با ژاپن واقع در درياي چين شرقي به اين کشور هشدار داد و اعلام کرد در مواضع خود در اين موضوع بازنگري نخواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ اين تنش ارضي از زماني که مطبوعات اعلام کردند دولت ژاپن قصد دارد جزاير مورد مناقشه را خريداري کند ، افزايش يافت.

چين گانگ سخنگوي وزارت امور خارجه چين در اجلاس مجمع همکاري هاي آسيا  و اقيانوس آرام موسوم به اپک که امسال در ولادي وستوک در خاور دور روسيه برگزار مي شود، در گفتگو با خبرنگاران بر «عزم و اراده قاطع دولت چين بر حفظ حاکميت و تماميت ارضي اين کشور» تاکيد کرد.

 اخيرا روابط ميان دو کشور چين و ژاپن به دليل منازعه بر سر حق حاکميت چند جزيره کوچک و مسائل مربوط به آن تيره و تار شده است.

يوشيهيکو نودا نخست وزير ژاپن روز جمعه اعلام کرد که در حاشيه اجلاس سران اپک با همتايان چيني و کره جنوبي خود مذاکره دو جانبه نمي کند. کره جنوبي و ژاپن نيز در مورد برخي مناطق اختلاف ارضي دارند.

نخست وزير ژاپن در حاشيه نشست سران اپک با هيلاري کلينتون وزير امور خارجه آمريکا ديدار کرد. وي در اين خصوص تصريح کرد :«با توجه به وضع موجود در قاره آسيا، بسيار اهميت دارد که ژاپن و آمريکا فرصت هايي براي مذاکرات در سطوح بسيار بالا داشته باشند.»

برچسب ها: چین ، ژاپن ، جزایر ، مناقشه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار