استاد دانشگاه تهران تاکيد کرد در درازمدت تحريمها بيشتر از آنکه به ايران صدمه بزند به غرب ضربه خواهد زد .

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلويزيوني پرس تي وي،  "محمد مرندي" گفت کاملا روشن است که تحريمهاي ايران  بيشتر به زيان خود اروپاست زيرا هم اکنون اتحاديه اروپا در بحران اقتصادي است. همچنين اين مسئله نشان مي دهد که تا چه حد رژيم اسرائيل روي اروپا و آمريکا و سياستگذاريهاي آنها نفوذ دارد زيرا هيچيک از سياستهايي که عليه ايران اتخاذ مي شود در جهت منافع ملي آمريکا و اروپا نيست.
گرچه اين تحريمها تا حدودي به ايران صدمه مي زند اما بيشتر زيان اين تحريمها براي خود آنهاست و  در درازمدت  براي آنها بيشتر است. با وجود مشکلاتي که اين تحريمها در کوتاه مدت براي ايران بوجود آورده   اما باعث شده است تا ايران در روابط سياسي، اقتصادي و فرهنگي خود تجديد نظر کند.
براي اولين بار در تاريخ معاصر،  ايران در روابط تجاري خود بيشتر به سمت کشورهايي نظير چين، هند و در کل آسيا و همچنين آفريقا و آمريکاي لاتين گرايش دارد. بسياري از اين کشورها براي ايران بسيار مهمتر از آمريکا و اروپا هستند.  در گذشته ايران چنين فرصتي نداشته است. در چنين شرايطي نفوذ غرب کمتر و گزينه هاي ايران نيز در روابط بين الملل متنوع تر مي شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار