هو جينتائو رئيس جمهور چين اعلام کرد کشورش ميزبان رهبران اقتصادي سازمان همکاريهاي اقتصادي آسيا-اقيانوسيه و جلسات مربوط به آن در سال دو هزار و چهارده خواهد بود.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شين هوا ؛ هو جينتائو  طي يک سخنراني در بيستمين نشست غير رسمي رهبران اقتصادي سازمان همکاري هاي اقتصادي آسيا- اقيانوسيه گفت:« چين به دنبال آن است تا از اين ميزباني به عنوان فرصتي براي تعميق همکاري با ديگر اعضا و تشريک مساعي براي  توسعه، سعادت و رفاه مردم در منطقه آسيا و اقيانوسيه  و فراتر از آن استفاده کند.»

اجلاس اقتصادي سران اين سازمان روزهاي شنبه و يکشنبه با موضوع "همگرايي براي پيسرفت و نوآوري براي خوشبختي" برگزار مي شود. ولاديمير پوتين رئيس جمهور روسيه رياست اين نشست را بر عهده دارد.

رئيس جمهور چين تاکيد کرد کشورش هميشه اهميت بالايي براي نقش سازمان همکاري هاي اقتصادي آسيا- اقيانوسيه در عرصه جهاني قائل بوده و فعالانه در جهت همکاري با ديگر اعضاء در زمينه ها و سطوح مختلف شرکت کرده است.

هو جينتائو افزود چين نقش بسزايي در پيشرفت اين سازمان ايفا کرده است.او با بررسي توسعه اين سازمان طي دو دهه گذشته، آن را  يک "نيروي مهم" در شرايط حکومت جهاني اقتصادي و همکاري هاي منطقه اي دانست. او از کشورهاي عضو خواست تا سهمي در پيشرفت اين سازمان داشته باشند و با  اطمينان بخشي،  براي پيشرفتهاي جديد تا رسيدن به قله هاي جديد در همکاريهاي اقتصادي منطقه اي تلاش کنند.

برچسب ها: چین ، آسیا ، اقیانوسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار