مسئولان بسيج دانشجويي دانشگاه‌هاي سراسر کشور طي بيانيه‌اي تاکيد کردند: محاصره‌ اقتصادي و تلاش براي منزوي‌كردن ايران پروژه‌اي شكست خورده براي غرب تلقي شده و ادامه اين مسير براي آنان نتايج تلخ‌تري به بار خواهد آورد.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران،مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور پس از پایان نشست سالانه خود در مشهد مقدس بیانیه‌ای صادر کردند.

متن اين بيانيه بدين شرح است:

پهنه تجربيات و حركت منظم و برنامه‌ريزي‌شده بسيج دانشجويي، امروز به سطحي رسيده است كه ارائه آن به جوانان و تشكل‌هاي جهان اسلام، راه نفوذ مستكبران شرق و غرب عالم را مسدود كرده و آنان از گزند انحراف، التفاط و افراط بيمه خواهد نمود.

بسم‌الله الرحمن الرحيم


خداوند را شاكريم كه بار ديگر توفيق حضور در جوار ولي نعمت مادي و معنوي ايران را نصيب فرزندان بسيجي خود نمود تا با بهره‌گيري از رشحات معنوي امام رئوف خويش و در راستاي آرمان‌هاي پير و مريدمان امام خميني رحمت الله عليه و سفير عزت و اقتدار مسلمين جهان اسلام امام خامنه‌اي مدظله‌العالي به برنامه‌ريزي و انسجام بخشي تشكل طيبه بسيج دانشجويي بپردازيم. 


تشكل بسيج دانشجويي بدنه‌اي تنومند از همان شجره طيبه‌اي است كه حضرت روح‌الله آن را بنيان نهادند و هرچه بيشتر به پيش مي‌رويم به ثمرات الهي آن بيشتر دست مي‌‌يابيم. بسيج دانشجويي امروز نه بسيج سال پيش و نه بسيج ديروز است، اين تشكل نظم يافته هر روز خود را با پيشرفتي نو و عزمي راسخ‌تر آغاز مي‌كند. پهنه‌ تجربيات و حركت منظم و برنامه‌ريزي شده بسيج دانشجويي، امروزي به سطحي رسيده است كه ارائه آن به جوانان و تشكل‌هاي جهان‌اسلام به ويژه كشورهايي كه تحول بزرگ بيداري اسلامي را تجربه‌ نموده‌اند، راه نفوذ مستكبران شرق و غرب عالم را مسدود و آنان را از گزند انحراف،التفاط و افراط بيمه خواهد کرد.

حال و در پايان نشست مسئولين حوزه‌ها و نواحي بسيج دانشجويي سراسر كشور نكات ذيل را گوشزد مي‌کنيم:
1.در موقعيت حساس جهاني و تجاجم گسترده نظام سلطه به تنها پرچمدار استقلال‌طلبي و استكبارستيزي يعني جمهوري اسلامي ايران و تلاش براي از پاي درآوردن حركت رو به پيشرفت ملت مسلمان آن به خصوص در حوزه اقتصاد، لازم است مسئولين و خدمتگزاران نظام اسلامي با توكل و عنايات ذات باري تعالي و تحت درايت و تدابير هوشمندانه رهبر معظم انقلاب و حمايت و حضور مردم ايران، با تمام قوا در اين نبرد نابرابر اقتدار و سربلندي نظام اسلام را به رخ كاخ نشينان سفيد و سياه بكشند. سران قواي مجريه و مقننه و قضائيه و نيز همه دستگاه‌هاي مسئول بايد محكم و استوار، يكديگر را ياري نمايند تا آنچه به بيرون عرضه مي‌شود حركتي يكدست، همگون و متحد باشد.


2.جهان امروز آبستن تحولاتي بزرگ است و  هندسه‌اي جديد در انتظار معادلات قدرت و قدرتمندان عالم قرار دارد. اجلاس اخير سران كشورهاي عدم تعهد (نم) كه نمايشي آغازين از اين حركت بزرگ بود. تجمع بزرگ حدود 140 كشورهاي مستقل در ايران پيام‌هاي ناگوار و دهشت‌آوري براي كشورهاي غربي داشت.

محاصره‌ اقتصادي و تلاش براي منزوي نمودن ايران پروژه‌اي شكست خورده براي غرب تلقي شد و  ادامه اين مسير پرغلط براي آنان نتايج تلخ‌تري به بار خواهد آورد. كشورهاي غربي و ايالات متحده آمريكا به خوبي فهميد، ديگر سلاح‌ هسته‌اي، ترور و سپر موشكي نمي‌تواند مانعي براي فروپاشي نظام ليبرال‌دموكراتشان باشد.

تاكيد مي‌كنيم كه بخش عظيمي از گرفتاري‌هاي آمريكايي‌ها، حمايت پرهزينه‌اي است كه آنان با شركاي غربي خويش از نظام پوشالي اسرائيل نموده‌اند، توصيه ‌رهبر ايران را به سرعت عملي نماييد و پاي خويش را از سرزمين‌هاي اشغالي فلسطين و مشاركت با صهيونيست‌ها بيرون كشيد كه فرزندان حضرت روح‌الله به زودي آرمان‌ رهايي قدس شريف را تبديل به واقعيت خواهند نمود.


3.جوانان انقلابي بسيج دانشجويي همواره با تنظيم ضرباهنگ حركت خويش با رهنمودها و فرامين رهبر عالي قدر جهان اسلام در مسير اعتلاي نظام اسلامي در حوزه مسائل داخلي و خارجي لحظه‌اي درنگ نخواهد نمود. بسيج دانشجويي خواستار استمرار فضاي آرام فعلي در عرصه انتخابات رياست جمهوري مي‌باشد. خيز زودهنگام براي انتخابات سال آينده آن هم در شرايطي كه قطار پيشرفت كشور بايد به سرعت خويش در ريل عدالت بيفزايد كاري خلاف مصالح عمومي مي‌باشد. احزاب، گروه‌ها و  جريان‌هاي سياسي در كنار رسانه‌هاي وابسته يا مستقل بايد بدين نكته با دقت توجه نموده و شعار توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني را به سرفصل امور مورد نظر خويش بياورند. 


ما فرزندان انقلاب اسلامي در حالي آخرين لحظات اردوي تشكيلاتي خويش را پش سر مي‌گذاريم كه جاي خالي شهدا و امام شهدا به خصوص شهداي علمي كشورمان، شهيدان علي‌محمدي، شهرياري، رضايي‌نژاد و احمدي روشن را در كنارمان احساس مي‌‌كنيم. ما در جوار امام هشتم شيعيان با خداي خويش و شهيدان انقلاب اسلامي پيمان مي‌بنديم تا با شروع سال تحصيلي جديد صفحات پرافتخار ديگري را بر دفتر شجره طيبه بسيج دانشجويي بيفزاييم و رسالت تاريخي خويش را در نقش‌آفريني و تربيت نيرو در تراز انقلاب اسلامي ادا کنيم.

انتهاي پيام/

برچسب ها: بیانیه ، پایانی ، نشست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار