يک کارشناس مسائل هسته‌اي با بيان اينکه ايران هيچ گاه به دنبال سلاح هسته‌اي نبوده و بسياري از کشورها بر مسئله خاورميانه‌اي عاري از سلاح هسته‌اي تاکيد دارند، گفت: مجامع بين‌المللي نبايد به راحتي از کنار سلاح‌هاي هسته‌اي رژيم غاصب صهيونيستي و کشورهاي مستکبر عبور کنند.

محسن محمودي در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با بيان اينكه حوزه بحث در مسئله هسته‌اي ايران بايد به مسائل فني و حقوقي منحصر شود، گفت: غرب در مسئله هسته‌اي به هر ميزان كه از مسائل فني و حقوقي دور شده و به سمت مسائل سياسي پيش رود خروج از بحران‌ها برايش مشكل‌تر خواهد شد.

وي تأكيد كرد: موضع ايران در مورد مسائل هسته‌اي يك موضع فني و حقوقي بوده اما موضع غرب، سياسي و در راستاي همراهي با اهداف خصمانه رژيم غاصب صهيونيستي است.

محمودي ادامه داد: اتحاديه اروپا و ايالات متحده آمريکا فهميده‌اند كه ورود به مذاكره با ادبيات  تهديد آميز چندان موفق نبوده  و در اظهارت اخير كاترين اشتون مشخص شده كه آنها به اين نتيجه رسيدند که با تهديد و تحريم نمي‌توانند به موفقيت دست يابند.

اين کارشناس مسائل هسته‌اي افزود: طرف غربي سعي دارد كه از موضع ديگري وارد شده و مذاکرات پيرامون مسائل هسته‌اي ايران را ادامه دهد.

وي  با تأكيد بر اينكه رژيم غاصب صهيونيستي و برخي کشورهاي ديگر با در اختيار داشتن سلاح هسته اي، قوانين ان. پي. تي را نيز نپذيرفته‌اند و به طور مداوم در حال آزمايش‌هاي هسته‌اي هستند، گفت:  ايران تمام قيود بين‌المللي را پذيرفته و به صورت شفاف عمل مي‌كند و اين در حالي است که بسياري از کشورها و رژيم غاصب صهيونيستي سلاح هسته‌اي در اختيار دارند.

محمودي  با بيان اينكه بسياري از کشورها بر مسئله خاورميانه عاري از سلاح هسته‌اي تأكيد دارند، ادامه داد: با توجه به اينکه ايران هيچ گاه به دنبال سلاح هسته‌اي نبوده و بسياري از کشورها بر مسئله خاورميانه‌اي عاري از سلاح هسته‌اي تاکيد دارند و نبايد به راحتي از کنار سلاح‌هاي هسته‌اي رژيم غاصب صهيونيستي و کشورهاي مستکبر عبور کرد و مجامع بين‌المللي بايد به اين مهم توجه کنند.

اين كارشناس مسائل هسته‌اي در پايان با تأكيد براينكه جمهوري اسلامي ايران هميشه آماده مذاكره است، خاطرنشان كرد: پيش بيني مي‌شود تا زمان انتخابات رياست جمهوري در ايالات متحده آمريکا مذاكرات مفصل‌تري به پيشنهاد غرب انجام شود.

انتهاي پيام/ش3
برچسب ها: هسته ای ، غرب ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار