فیلم‌های «لور» و «دنیای بی‌انصاف» در بخش فیلم خارجی‌زبان جوایز اسکار 2013 حضور دارند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، کمدی سیاه «دنیای بی‌انصاف» به کارگردانی فیلیپوس سیتوس از سوی آکادمی فیلم یونان به عنوان نماینده این کشور در اسکار فیلم خارجی‌زبان رقابت می‌کند.
 

این فیلم درباره یک پلیس آرمان‌گرا و سرخورده است که تصمیم می‌گیرد عدالت را برابر با استانداردهای خود اجرا کند. «دنیای بی‌انصاف» اوایل سال جاری میلادی در آتن برنده چهار جایزه ملی از جمله بهترین فیلم، کارگردان و بازیگر مرد (آنتونیس کافتزوپولوس) شد.
 

این فیلم همچنین پارسال در جشنواره سن سباستین جوایز صدف نقره‌ای بهترین کارگردان و بهترین بازیگر مرد (کافتزوپولوس) را دریافت کرد. «دنیای بی‌انصاف» تولید مشترک یونان و آلمان است.
 

سیتوس که در آتن به دنیا آمده، در 1991 برای تحصیل در رشته سینما به برلین رفت و اکنون در آلمان به عنوان کارگردان سریال‌های تلویزیونی حضوری موفق دارد.
 

«دنیای بی‌انصاف» سومین فیلم او پس از «آکادمی پلاتو» در 2009 و «خانه دوست‌داشتنی من» در 2001 است. «آکادمی پلاتو» سه سال پیش در جشنواره لوکارنو برنده جوایز هیئت داوران و بهترین بازیگر مرد شد.
  

در همین حال، درام «لور» به کارگردانی کیت شورتلند که داستان آن در دوران جنگ جهانی دوم روی می‌دهد، به نمایندگی از استرالیا به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی معرفی شد.
 

این فیلم آلمانی‌زبان تولید مشترک استرالیا و آلمان است و در اروپا فیلمبرداری شده است.
 

«لور» درباره لور (با بازی ساسکیا رزندال) است که در آخرین روزهای جنگ جهانی دوم، وقتی پدر و مادر نازی‌اش زندانی می‌شوند، هدایت خواهر و برادران کوچک‌ خود را در آلمانِ ویران‌شده در جنگ به عهده می‌گیرد.
 

«لور» اولین بار در آمریکای شمالی روز دوشنبه در جشنواره فیلم تورنتو به نمایش درمی‌آید و از 20 سپتامبر در استرالیا اکران می‌شود. این فیلم در بخش مسابقه جشنواره سیدنی رقابت کرد و در جشنواره لوکارنو برنده جایزه فیلم برگزیده تماشاگران شد.
 

«لور»‌با اقتباس از رمان «اتاق تاریک» نوشته ریچل سایفرت ساخته شده است.

اسامی نامزدهای هشتاد و پنجمین دوره جوایز اسکار 15 ژانویه 2013 (26 دی‌ماه) اعلام و مراسم اعطاء جوایز 24 فوریه (دوشنبه هفتم اسفند به وقت ایران) در هالیوود اند هایلند سنتر در لس آنجلس برگزار می‌شود.

برچسب ها: اسکار ، فیلم ، یونان ، استرالیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار