مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: خوزستان با ثبت بیش از 11 هزار شركت تعاونی، درفهرست 3 استان برتر كشور از نظر تشكیل شركت تعاونی قرار دارد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان، ' سید خلف موسوی'با بیان این مطلب به مناسبت هفته تعاون گفت: در خوزستان تا سال 84 تعداد 4 هزارو 700 شركت تعاونی ثبت شده بود كه این رقم در دو دولت نهم و دهم به 11 هزار شركت تعاونی افزون شده است .

موسوی افزود: درهفته تعاون امسال كه درآن قرارگرفته ایم نیز 34 طرح تعاونی در استان خوزستان به بهره برداری می رسد .

وی عمده این طرح ها را در بخش مسكن(23 طرح) و نیز بخش های صنعت، كشاورزی، خدمات و چند منظوره(11 طرح) برشمرد و گفت: برای این طرح ها كه در شهرستان های اهواز، آبادان، شوش دانیال، باغملك و دزفول واقع شده اند بیش از 581 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

موسوی میزان تسهیلات استفاده شده برای این 34 طرح تعاونی را 523 میلیارد و 715 میلیون و 190 هزار ریال برشمرد و افزود: این طرح های تولیدی و خدماتی 3 هزار و 686عضو دارند و برای 232 نفر ایجاد اشتغال كرده اند.

وی با اشاره به تشكیل 580 تعاونی مسكن مهر در استان گفت: از سال 86 تا كنون تعداد 9 هزار واحد مسكن مهر به استثنای واحدهای تعاونی مسكن اداره ها و سازمان ها به اتمام رسید و تحویل صاحبان آن ها شده است.

بنا به اظهار موسوی همچنین تعداد 49 هزار و 200 واحد مسكونی دیگر نیز در حال ساخت است كه تا نیمه ی دوم سال آینده در استان به بهره برداری می رسند.

مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی خوزستان همچنین از تشكیل كارگروه ویژه در استان برای تشویق و حمایت از سرمایه گذاران و انبوه سازان بخش مسكن برای رونق ساخت و ساز و كاهش قیمت در استان خبرداد و در ادامه به بیان فعالیت 34 تعاونی مرزنشین در استان با جمعیتی بیش از 5/1 میلیون نفر در استان پرداخت و گفت: تعاونی های مرزنشین استان در سال گذشته 142 میلیون دلار كالاهای غیر نفتی به خارج از كشور صادر كرده اند.

موسوی به ثبت نام 44 هزار و 207 نفر در سامانه طرح توسعه كشاورزی مهر استان اشاره كرد و از ساماندهی و تشكیل تعاونی برای متقاضیان خبر داد و گفت: تا كنون تعداد 539 تعاونی كشاورزی تشكیل شده و بیش از 10 هزار نفر آموزش های تخصصی دیده اند. همچنین در بخش شیلات تعداد 150 شركت تعاونی تشكیل شده است.

وی از تخصیص چهار هزار و 700 میلیون ریال اعتبار با بهره كم برای اجرای طرح توسعه كشاورزی مهر در استان خبر داد و خاطر نشان كرد: با اجرای این طرح قریب 40 هزار نفر در سراسر استان مشغول به كار خواهند شد.

دبیر كارگروه اشتغال و سرمایه گذاری خوزستان افزود: اجرای این طرح علاوه بر ایجاد اشتغال برای بیكاران، تاثیر بسیاری در ایجاد تعادل در تولید و مصرف خواهد داشت.

موسوی تصریح كرد: اگر در بازار تولید و مصرف تعادل ایجاد شود، هم تولید كننده راضی خواهد بود و هم مصرف كننده و ما نیازی به واردات كالا از استان های دیگر نخواهیم داشت. ./س
برچسب ها: تشکیل ، تعاونی ، استان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.