امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به حضور 120 کشور در اجلاس عدم تعهدها گفت:مسئولان باید از این فرصت استفاده کنند

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بیرجند؛ حجت‌الاسلام غلامحسین نوفرستی در خطبه‌های عبادی- سیاسی نمازجمعه این هفته شهرستان بیرجند با اشاره به اینکه این اجلاس موفقیت خوبی را نصیب ایران کرد اظهار کرد: پیام این اجلاس به اقصی نقاط جهان برده شده است و از این حیث از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: در این راستا مسئولان باید از این فرصت استفاده کافی را برای خنثی‌سازی توطئه‌های دشمن ببرند و سبب موفقیت بیش از پیش ایران اسلامی شوند.

امام جمعه موقت بیرجند جایگاه تقوا را جایگاهی رفیع و محکم دانست و گفت: کسانی که در وادی تقوا وارد شوند عزت پیدا می‌کنند و با تقوا انسان از آلودگی‌ها نجات می‌یابد.

نوفرستی ادامه داد: اما افرادی که در آلودگی‌ها وارد می‌شوند هرگز هواهای نفسانی و شیطان نمی‌گذارد که از گناه‌ها نجات یابند.

وی بزرگترین مانع شناخت حقایق را وجود آلودگی‌ها در درون انسان عنوان کرد وگفت: اگر تقوای الهی را پیشه کنیم، می‌توانیم حق را از باطل تشخیص دهیم.

امام جمعه موقت بیرجند معارف اسلام را در سه بخش دانست و ادامه داد: بخش نخست اصول دین است و در این راستا مسلمانان باید تلاش کنند تا به یقین برسند.

نوفرستی دومین بخش معارف اسلامی را فروع دین عنوان کرد و افزود: در اسلام انسان یا باید مجتهد باشد یا تکلیف به تقلید شخصی امین داشته باشد.

وی سومین بخش از معارف اسلام را اخلاقیات دانست و اضافه کرد: اخلاق عمل به تنهایی نیست بلکه اخلاق شناخت مسیر حق با حرکت در مسیر صراط الهی بدون افراط و تفریط است.

امام جمعه موقت بیرجند به مناسبت‌های این هفته اشاره و تصریح کرد: روز 17 شهریور روز مبارزه با بی‌سوادی است و سواد در کشور ایران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

نوفرستی به قیام 17 شهریور نیز اشاره کرد و ادامه داد: 17 شهریور سال 57 به جمعه سیاه معروف شد و یکی از ایام الهی است که ملت ما را بیدار کرد و امروز آثار و برکات آن را مشاهده می‌کنیم.

وی سالگرد جریان انفجار برج‌های دوقلو را از دیگر مناسبت‌های این هفته عنوان کرد و افزود: در این جریان به مسلمانان تهمت‌های زیادی زده شد اما همه می‌دانند که یک برنامه از پیش تعیین شده بود.

امام جمعه موقت بیرجند به 19 شهریور سالگرد رحلت آیت الله طالقانی نخستین امام جمعه تهران اشاره کرد و گفت: 20 شهریور ماه نیز سالگرد شهادت دومین شهید محراب آیت‌الله مدنی است./س

برچسب ها: مسئولان ، از ، فرصت ، پس ، اجلاس ، عدم ، تعهد ، به ، خوبی ، استفاده ، کنند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.