نماینده ولی فقیه در استان گفت:برگزاری موفقیت‌آمیز اجلاس غیرمتعهدها جایگاه دیپلماسی ایران در جهان را افزایش داد،

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک،  آیت‌الله دری نجف‌آبادی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه اراک افزود: برگزاری این اجلاس یک جنگ دیپلماسی بود که خوشبختانه ایران اسلامی موفق شد این جنگ را با پیروزی به پایان برساند.

وی گفت: دشمن با تبلیغات فراوان و ناامن جلوه دادن ایران سعی داشت مانع از برگزاری اجلاس در تهران شود اما دیدیم این نشست با کیفیت هرچه بهتر از نشست‌های قبلی در تهران برگزار شد.

امام جمعه اراک با بیان اینکه رهنمودهای حکیمانه رهبری در عرصه داخلی و خارجی بسیار تاثیر گذار است تصریح کرد: نظام ایران یک نظام الهی در برابر نظام سلطه و استکبار است که بر مبنای عدالت، کرامت و تقوا در مقابل نظام پادشاهی، جبار و زورگویان ایستاده است.

وی به بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری در اجلاس سران غیرمتعهدها که روند حرکت اعضای این اجلاس را برای رسیدن به استقلال و رهایی از نظام سلطه ترسیم کردند، اشاره کرد و اظهار داشت: ایشان با صراحت، شجاعت و روشنگری در مقابل 120 کشور، عظمت ایران اسلامی را به رخ جهانیان کشید.

آیت ا... دری با اشاره به برگزاری اجلاس خبرگان خاطرنشان ساخت: بیانیه این اجلاس نه محور بسیار مهم داشت که هر محور منشوری برای کشور، جهان اسلام و مسئولین به شمار می‌رود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مجلس خبرگان وام‌دار خون شهدا، مردم و امام راحل است، گفت: بیانیه پایانی مجلس خبرگان رهبری منشوری راهگشا برای جهان اسلام است.

وی با اشاره به نشست دو روز گذشته مجلس خبرگان رهبری و دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: مجلس خبرگان از برگزاری موفقیت آمیز اجلاس غیر متعهدها از رهبر معظم انقلاب اسلامی و دولتمردان به دلیل اثرگذاری این اجلاس در جهان قدردانی کرد.

امام جمعه اراک در ادامه ضمن تسلیت فرا رسیدن شهادت امام صادق(ع) ابراز داشت: امام صادق(ع) رئیس مکتب شیعه است که نقش معنوی این بزرگوار در دنیای امروز نیز باقی است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.