بهای هر بشکه نفت برنت در بازار آمریکا امروز با چند سنت افزایش به بيش از 114 دلار رسید.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، اين در حالي بود که بهاي نفت جمعه در آغاز به کار بازار نيويورک کاهش يافته بود؛ زيرا دست اندر کاران بازار در قبال  اوضاع اقتصادي جهاني با وجود اعلام کاهش ذخاير نفت امريکا همچنان بسيار محتاط هستند.

ديروز بهاي هر بشکه نفت وست تگزاس اينترمدييت (نفت پايه آمريکا) براي تحويل در اکتبر با 42 سنت کاهش به 95 دلار و 11 سنت دربازار بين المللي نيويورک ( نايمکس) رسيد.

به گفته "مت اسميت" از تحليلگران بازار نفت، قيمت هاي نفت درعين حال در آغاز به کار بازار به ويژه به سبب ارقام مربوط به فرصت هاي شغلي در آمريکا افزايش يافته بود .

ميزان بيکاري در آمريکا در اوت پس از سه ماه افزايش به هشت و يک دهم درصد کاهش يافته بود.

براساس ارقام رسمي که جمعه در واشنگتن منتشر شد، علت اين کاهش بيکاري نه افزايش فرصت هاي شغلي بلکه کاهش جمعيت فعال بود زيرا فرصت هاي شغلي در اين ماه به شدت کاهش يافته بود.

اندي ليپو از تحليلگران بازار نفت گفت: اين دلسردي در خصوص ايجاد فرصت هاي شغلي احتمالا دولت آمريکا را وادار خواهد کرد که درباره مرحله جديدي از انعطاف پولي که همچنان خبر خوبي براي قيمت هاي مواد اوليه خواهد بود، تصميم گيري کند.

چنين عملياتي به نفع خريدهاي سهام کم خطرتر و سوداورتر مانند مواد اوليه است. 

"جان کيلدوف" از تحليلگران بازار نفت گفت: درعين حال هرگونه افزايشي که در روزهاي اخير مشاهده شده است با توجه به وضع کنوني اقتصاد جهاني  به سرعت با کاهش مواجه خواهد شد.
برچسب ها: آمریکا ، نفت ، افزایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار