پرديس سينمايي هويزه به عنوان بزرگترين و مجهزترين پرديس سينمايي كشور با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در مشهد به بهره برداري رسيد.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد در مراسم افتتاحيه اين پرديس سينمايي، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با تاكيد بر اهميت سينما به عنوان كليد پيشرفت كشور گفت: سينما كليد پيشرفت است و اگر به درستي از آن استفاده شود مي تواند نقش موثري را در پيشبرد اهداف كشور ايفا كند.

محمد حسيني افزود: هنرمندان مي توانند ا زسينما به عنوان يك ابزار در جهت ايجاد جهش در كشور بهره گيرند به خصوص بعد از اجلاس سران غيرمتعهد ها كه ميزان توقعات از كشور ما افزايش يافته است.

وي با اشاره به آمادگي ايران براي برگزاري جشنواره ها وي‍ه كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد گفت:

كشور ما اين پتانسيل را دارد كه ميزبان جشنواره هاي مختلف سينمايي باشد و با افتتاح چنين پرديس هايي در سطح كشور مي توان برخي از جشنواره ها را به استان ها منتقل نمود.

حسيني همچنين از فيلم سازان خواست تا فيلم هايي را كه پاسخگوي نياز هاي كشور باشند، توليد كنند.

در اين مراسم همچنين معاون سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تجهيزات پرديس سينمايي هويزه گفت: اين مجموعه چيزي از استانداردهاي جهاين كم دارد و در ساخت و تجهيز آن از مدرن ترين فناوري هاي روز استفاده شده است.

جواد شمقدري افزود: جاي تاسف است كه در ساير استان ها چنين مجموعه هايي را نداريم زيرا وجود چنين پرديس هايي نياز همه استان هاي كشور است.

وي پرديس سينمايي هويزه را بهترين پرديس در سطح كشور دانست و گفت: نظير چنين پرديس هايي حتي در تهران هم وجود ندارد و ما در تلاش هستيم تا همانند اين مجموعه را در ساير استان هاي كشور ايجاد كنيم.

رئيس سازمان سينمايي ادامه داد: هر استاني كه آمادگي خود را براي ساخت اين چنين مجموعه هايي اعلام كند ما نيز آماده مشاركت با انها هستيم.

شمقدري وجود برخي از تقابل ها و انتقادها در عرصه سينما را ناشي از ضعف زيرساخت ها دانست و تصريح كرد: اگر ما تعداد بيشتري سالن سينما داشته باشيم با برخي ا زمشكلات مواجه نمي شويم زيرا تعداد سالن ها محدود است و اين امر بر اكران فيلم ها تاثير مي گذارد.

وي ادامه داد: مجوز فيلم هاي سينمايي تنها در دست سازمان سينمايي مي باشد اما متاسفانه عده اي به اين حوزه وارد شده و بي قانوني مي كنند البته برخي نيز به دنبال اهداف سياسي خود هستند.

يادآوري مي شود پرديس سينمايي هويزه با دارا بودن 5 سالن، كافه سينما، كافي شاپ، گالري، نمايش فيلم به صورت ديجيتال و صوت دالبي و همچنين امكان نمايش فيلم هاي سه بعدي به عنوان بزرگترين پرديس سينمايي كشور محسوب مي شود.


برچسب ها: پردیس ، سینمایی ، هویزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.