وزير صنعت، معدن و تجارت در خصوص بزرگترين دستاورد شانزدهمين اجلاس غير متعهدها گفت : ميزباني اين اجلاس از سوي جمهوري اسلامي ايران، نشانگر وفاق در همه اركان سياسي كشور بود.

مهدی غضنفري در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: برگزاری موفق اجلاس غیرمتعدها در کشور، نشانگر وفاق در همه اركان سياسي كشور بود و همبستگي خوبي در اجرای این اجلاس به نمایش گذاشته شد

وی ادامه داد :همچنین همراهی، حمايت ها و پشتيباني خوب مردم برای اجرای هرچه بهتر این اجلاس جای تشکر دارد ورسانه ها نیز پوشش مناسب خبری در این مدت داشتند.

غضنفری با تاکید برمدیریت مناسب در اجرای این اجلاس تصریح کرد: انتخاب عالمانه سخنراني ها توام با مديريت ودرايت و صعه صدر نشان داد كه با وجودي كه جمهوري اسلامي ايران استراتژي ملي برای توسعه کشور دارد اما در کنفرانس های جهاني راه حل های جهانی ارائه می دهد و مسائل خود را بر ديگر سران جهان تحميل نمي كند ،که اين موارد از جمله موضوعاتي بود كه به اين كنفرانس اعتلا داد.

وي همچينن از تدوين مناسب مصوبات با مديريت ايران به عنوان مديريتي هوشمندانه نام برد و گفت : مصوبات در ميان تمامي شركت كنندگان همدلي ايجاد كرد و هيچ اعتراضي در باره بند هاي پيشنهادي نبود .

وزير صنعت، معدن و تجارت در عين حال گفت: متاسفانه به موجب تبليغاتی که بر عليه جمهوري اسلامي ايران شده ، برخي كشورها تصور مي كردند با كشوري فاقد توسعه و آباداني و پایتختی عقب مانده روبرو مي شوند ، اما آنها پس از حضور در تهران متعجب شدند .

وي افزود: بايد با ايجاد فضايي مناسب به افزايش ارتباطات بين المللي كمك كرد تا رفت و آمدها بيشتر شود و ديگر كشورها بيش از گذشته ايران را بشناسند چراكه بخشي از تبليغات عليه جمهوري اسلامي ايران توسط لابي صهيونيسم و اسكتبار جهاني با هدف تخريب چهره كشورمان مديريت مي شود.

غضنفری ادامه داد: باید فرصتی ایچاد کنیم تا مردم و سران کشورهایی که مشکلی با ما ندارند بتوانند به راحتی وارد ایران شوند.

وزیر صنعت و معدن تصریح کرد: برگزاری این اجلاس با حضور 120 کشور جهان نشان می دهد که ما در آینده به راحتی آمادگی برگزاری اجلاس هایی با حضور 50 الی 70 کشور را داریم و نگران لجستیک و امنیت آن نیستیم.

وی با اشاره به اینکه در کشورهای خلیج فارس مسابقه و رقابتی برای برگزاری چنین کنفرانس هایی در حوزه های تجارت اقتصاد برپا میشود افزود: هیچکدام از این اجلاس ها از نظر سیاسی در سطح اجلاس عدم تعهد نبوده است و ما می توانیم از این پس میزبانی چنین اجلاس هایی را بر عهده بگیریم و اجازه بدهیم کشور ما در دنیا دیده شود و بازبان و ادبیات بین المللی  اندیشه های خود را به دنیا انتقال دهیم.

غضنفری خاطرنشان کرد: مهمترین نیاز چنین کنفرانس هایی، ایجاد یک اجماع و دیدگاه مشترک است که بهدها بتوان از آن درمجمع عمومی سازمان ملل استفاده کرد و در تصمیماتی که در دنیا اخذ می شود بتوان رای خوبی را به کرسی نشاند./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار