عضو شوراي مرکزي دفتر تحکيم وحدت گفت: فرمايشات مقام معظم رهبري مانيفست سياسي براي کشورهاي عضو جنبش عدم تعهد است.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران رضا قبادي عضو شوراي مرکزي دفتر تحکيم وحدت در نشست خبري برگزار شده در دفتر مرکزي دفتر تحکيم با گراميداشت ياد و خاطره سالروز شهادت شهداي سپاه در عمليات پژاک " شهيد جعفر خاني" به برگزاري اجلاس نم به عنوان رويدادي مهم در عرصه سياسي کشور اشاره کرد و افزود: از جمله دستاوردهاي اين اجلاس برخورد نزديک رسانه‌هاي غربي و سران کشورهاي جنبش عدم تعهد با فرهنگ اصيل و مناسبات قانونمند کشور ايران بود.

وي فرمايشات مقام معظم رهبري را مبتني بر فرمان انقلاب دانست و اضافه کرد: سخنان رهبري مانيفستي سياسي براي کشورهاي عضو جنبش عدم تعهد بود.

قبادي سخنان نتانياهو مبني بر عدم اعتراض  12کشور جنبش عدم تعهد پس از مطرح شدن مواضع ضدصهيونيستي در اجلاس را نشانگر خشم رژيم صهيونيستي دانست و افزود: تمامي کشورها با الگو گرفتن از روحيه مقاومت ايران بتوانند بر مواضع و اهداف خود استوار و همسو شوند.

عضو شوراي مرکزي دفتر تحکيم وحدت اظهار داشت: قبل از اجلاس نم در ايران، عناصر داخلي و خارجي ادعاي انزواي ايران را داشتند که برگزاري اين اجلاس با استقبال کشورهاي عضو جنبش عدم تعهد مواجه شد و خلاف ادعاي آنان، نفوذ و جايگاه والاي ديپلماسي ايران در جهان را ثابت کرد؛ تصويب بيانيه تهران با اکثريت آرا نيز يکي از مواردي است که اين امر را تاييد مي‌کند.


عضو شوراي مرکزي دفتر تحکيم وحدت با انتقاد از سانسور حرفهاي مرسي و بان کي مون در صداي سيماي ايران تصريح کرد: مسئولان بايد فضايي فراهم کرده تا مردم بتوانند با فضاي واقعي و رخدادهاي موجود در جهان آشنا شوند اما ذکر اين نکته ضروري است که مسئولين بدانند همه مواضع کشورهاي جنبش عدم تعهد هم سو با ايران نيست و امکان اختلاف نظر وجود دارد و اين امري است که بايد مردم را در جريان اين امور بگذاريم.

قبادي با اشاره به راهگشا بودن فرامين رهبري خاطر نشان کرد: دانشجويان در اقدامات و فعاليت‌هاي خود به بازخواني بيانات بنيانگذار رهبر کبير انقلاب اسلامي بپردازند.

قبادي با انتقاد از برخي رفتارهاي تند با دانشجويان گفت: برخورد با فعاليتهاي دانشجويي و انتقادات دانشجويي بايد ظريف باشد چرا که رعايت نکردن اين امر موجب التهاب در دانشگاه‌ها مي‌شود و كناره‌گيري آنها از عرصه كشور مي‌شود.

وي ضمن تشکر از اجراي مطالبه رهبري از سوي مسئولين کشوري براي شرکت در نشستهاي دانشجويي اظهار داشت: ضمن آنکه اميدواريم اين حضورها ادامه پيدا کند از مسئولين انتظار داريم نه تنها در بين برخي تشکل‌هاي خاص بلکه در بين همه اقشار دانشگاهي و با همه طيف هاي دانشگاهي حضور پيدا کرده و با آنان تعامل کنند.

عضو شوراي مرکزي دفتر تحکيم وحدت در پايان با توجه به نزديک شدن به زمان انتخابات رياست جمهوري خاطرنشان كرد: مسئولان بايد بسترها و زمينه‌هاي لازم را براي نهادينه شدن فضاي تجارب آرا و ديدگاه و نظرات دانشجويان و برگزاري کرسي هاي آزاد انديشي در موضوعاتي اساسي فراهم کنند تا فضاي دانشگاه‌ براي مباحث انتخابات رياست جمهوري رشد کرده و آماده شود.
انتهاي پيام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار