معاون اکتشافات سازمان زمين شناسي و اکتشافات معدني کشورگفت : تنها 15 نوع ماده‌معدني در کشور فرآوري مي‌شود .


به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ برنا با بيان اينکه  68 نوع ماده معدني در کشور استحصال مي شود افزود : توجه ويژه به ايجاد واحدهاي فرآوري مواد استحصال شده از معادن کشور و ايجاد ارزش افزوده اين نوع مواد ضروري است.
معاون سازمان زمين شناسي و اکتشافات معدني کشور نرخ بالاي بهره هاي تسهيلات را مهمترين مشکل معدنکاران اعلام کرد و گفت : در اين زمينه رايزني هايي با بانک مرکزي صورت گرفته مقرر شده که اين مشکل هر چه سريعتر در بخش معدن حل شود .
وي افزود : 21 هزار واحد صنايع معدني در کشور فعاليت مي کنند .
وي با بيان اينکه از هزار و 200 معدن کشور ، 12 معدن موفق به کسب رتبه جهاني از نظر ذخاير شده است ، گفت: 8 درصد ذخاير روي جهان در ايران قرار دارد ،  ايران 4 ميليارد 7006 تن ذخاير مس و آهن دارد  و در زمينه ذخاير سنگ تزئيني رتبه سوم جهان را کسب کرده است.
معاون سازمان زمين‌شناسي و اکتشافات معدني با اشاره به وجود 5 هزار و 923 معدن در کشور، افزود: از اين تعداد 4 هزار و 373 معدن فعال ، هزار و 388 معدن غير فعال و 182 معدن در حال تجهيز هستند.
 برنا گفت : ايران با داشتن 3 درصد ذخاير شناخته شده جهان ، رتبه سوم آسيا ، رتبه نخست خاورميانه و در زمينه تنوع مواد معدني  رتبه 12  جهان را دارد .
وي گفت: در حوزه معادن نمک نيز ايران کشوري غني است  و 200 گنبد نمکي دارد.

برچسب ها: معدن ، زمین شناسی ، اکتشاف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار