رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: باید به افرادی که به حوزه سلامت کمک می‌کنند، نگاه مثبتی داشت تا پیرو آن، عملکرد مثبت را نیز شاهد باشیم.

به گزارش خبر‌نگار باشگاه خبر‌نگاران  مشهد ، دکتر سید‌کاظم فرهمند در مراسم افتتاحیه اتاق‌های عمل جدید بیمارستان خیریه قمر‌بنی هاشم(ع) افزود: باید از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت بهتر به مردم استفاده کرد و فرقی نمی‌کند که علوم‌پزشکی یا بخش خصوصی به مردم خدمت‌رسانی کند، علوم‌پزشکی از این بخش‌ها برای خدمت‌رسانی بهتر به مردم در حوزه سلامت و درمان حمایت می‌کند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی گفت: مدیر شهرستانی باید فراتر از مجموعه خود نگاه کرده و فقط به فکر توسعه خود نباشد، زیرا‌ این‌گونه توسعه شکل کاریکاتوری به خود می‌گیرد.

فرهمند مشهد را یک درخت در مقابل نور، برای درختچه‌هایی چون نیشابور توصیف کرد وگفت: وابستگی و عدم استقلال شبکه بهداشت مشکلات فراوانی برای ما داشته است.

او با اشاره به واگذاری بیمارستان خیریه قمر بنی هاشم(ع) به دانشکده علوم‌پزشکی نیشابور، تصریح کرد: این موضوع در گذشته مطرح بود ولی به دلیل وابستگی شبکه بهداشت نیشابور به مشهد و راضی نشدن آنان این موضوع عملی نشد.


این مقام مسئول با بیان اینکه خوشبختانه هم‌اکنون دانشکده در تصمیم‌گیری مستقل بوده و هیئت امنای مستقل دارد عنوان داشت: ما حاضریم مدیریت بیمارستان خیریه قمر بنی هاشم(ع) را قبول کنیم به شرط اینکه این موضوع در هیئت امنای دانشکده علوم پزشکی تایید شود.

فرهمند یاد‌آور شد: اما علوم پزشکی انتقال این مجموعه را به دوستان توصیه نمی‌کند و دوست داریم نیت واقفان حفظ، و خیریه بودن و مردمی بودن آن بماند و ما هم حمایت می‌کنیم.

وی افزود: در سه ماهه اخیر سه متخصص دندان‌پزشکی جذب شده‌اند که اکثر مردم اطلاعی ندارند و هم‌اکنون آنان مانند یک پزشک عمومی در حال خدمت به مردم در بیمارستان حکیم هستند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه با جهاد دانشگاهی برای کلینیک تخصصی دندان‌پزشکی در نیشابور، گفت: متاسفانه به دلیل پیدا کردن مکان، این تفاهم‌نامه اجرایی نشد.

فرهمند در پایان خاطر‌نشان کرد: بیمارستان خیریه قمر بنی هاشم (ع) در جذب متخصص تاثیر زیادی داشت.

برچسب ها: باید ، نگاه ، مثبتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.