معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه مازندران با تولید 3 میلیون و 900 هزار تن علوفه تر مقام نخست کشور را دارد، گفت: مازندران 800 هزار تن کمبود علوفه دارد.

 

ابطالی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران افزود: در راستای تامین کمبود علوفه استان طرح جامع تولید علوفه برای امسال تهیه شده است.

وی تصریح کرد: در طی برنامه پنجم توسعه سطح زیر کشت از 97 هزار هکتار به 120 هزار هکتار وعملکرد در واحد سطح را افزایش داده تا کمبود علوفه استان را جبران کنیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران به مهم‌ترین ارقام کشت شده در استان اشاره کرد و گفت: ارقام کشت شده شامل شبدر برسین 45 هزار هکتار، ذرت علوفه‌ای و تریتیکاله 25 هزار هکتار و یونجه 12هزار 500 هکتار و ذرت علوفه 6هزار هکتار است.

ابطالی افزود: برای افزایش کیفیت تولیدی استان کشت تلفیقی شبدر برسین با محصولات علوفه‌ای غلات، جو و تریتیکاله است که برای افزایش کیفیت و امکان سیلو کردن علوفه را فراهم می‌کند.

وی تصریح کرد:مهم‌‌ترین مشکل تامین علوفه در مازندران مربوط به ماههای خرداد و تیر است که به صورت سیلاژ و بسته بندی علوفه در استان امکان پذیر است.

وی با بیان اینکه این اقدامات زمینه سیلاژ و کسری بودجه را در استان فراهم می‌کند، تصریح کرد: توسعه کشت علوفه‌های جدید اسپرس و شبدر لاکی برای مناطق میانبند استان، توسعه کشت یونجه در مناطق کوهستانی و سردسیر و توسعه کشت تلفیقی شبدر و تریتیکاله و جو به جای کشت شبدر تنها در دشتهای استان امکان‌پذیر است./س

برچسب ها: علوفه ، نخست ، کمبود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.