سال گذشته با توجه به کمبود مواد اولیه در سطح استان این کارخانه نزدیک به 3 هزار و 500 تن شکر تولید کرد که در سال جاری پیش بینی می شود همین میزان نیز تولید شود .

 

فصل بهره برداری این کارخانه با فصل برداشت چغندر صورت می گیرد که از مهر ماه تا اواخر پاییز است بر همین اساس کارخانه نجات قند در صورت تامین مواد اولیه نیمه دوم سال را فعالیت تولیدی دارند و در نیمه اول هر سال کار تعمیرات و عملیات نگه داری کارخانه انجام می شود .

فرماندار شهرستان درمیان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند ؛ با اشاره به اینکه کارخانه قند قهستان در حال حاضر ظرفیت فرآوری روزانه 800 تن چغندر قند را دارد افزود : برای این کارخانه با توجه به میزان چغندر خریداری شده بین 30 تا 70 هزار تن چغندر قند جابه جا می شود .

براتی با بیان اینکه بیش از یک هزار چغندر کار با این کارخانه طرف قرداد دارند افزود : در این کارخانه 120 نفر به صورت دائم و بیش از 300 نفر به صورت فصلی مشغول به کار هستند .

وی اضافه کرد : متاسفانه با توجه به تداوم خشکسالی و تغییر الگوی کشت همچنان مشکل کمبود خوراک و ماده اولیه مانند سال گذشته این واحد صنعتی را آزار می دهد .

کارخانه قند قهستان قدیمی ترین صنعت بزرگ خراسان جنوبی امروز به شمار می رود که از سال 1340 فعالیت تولیدی خود را آغاز کرده است .

این کارخانه در 100 کیلومتری مرکز استان و در حاشیه شهر اسدیه مستقر است ./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.