برابر اعلام ایستگاه پایش هوای قرقری شهر ستان زابل آلودگی ناشی از توفان شن 12 برابر حد مجاز در شهر ستان هیرمند گزارش شد .

   به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان ،           گمرکی‌زاده فرماندار هیرمند با بیان اینکه  وزش توفان شن که از عصر دوشنبه در شمال سیستان و بلوچستان وزیدن گرفته  وباعث کندی تردد در راه‌های روستایی شهر ستانهای زابل ، زهک و هنیرمند شده است افزود :  70 روستای شهرستان هیرمند در محاصره شن‌های روان قرار دارند.
وی  ادامه داد: با توجه به کاهش شدید شعاع دید، اکیپ‌های راه و ترابری امکان فعالیت برای بازگشایی راه‌های روستایی را ندارند.
فرماندار هیرمندافزود : در حال حاضر اکیپ‌های اداره راه و ترابری مشغول ماسه رویی در مسیرهای اکبرآباد، شندل و سیادک هستند و مسیرهای نیاتک و بازارچه مرزی میلک نیز مسدود است.
وی  گفت: با توجه به مسدود بودن راه‌های مواصلاتی شهرستان، بازارچه مرزی گمشاد هیرمند تعطیل شده و فعالیت ادارات و بازار شهر دوست‌محمد نیز به حالت نیمه تعطیل در آمده است.
گمرکی‌زاده با بیان اینکه توفان اخیر مشکلات عدیده‌ای برای ساکنان منطقه ایجاد کرده است  
همچنین سازمان هواشناسی سیستان و بلوچستان اعلام کرد : امروز هم مهمان ناخواند ه در منطقه شمال استان خو.اهد بود و بتدریج از شدت میزان آنت کاسته خواهد شد .  /س

برچسب ها: توفان ، شن ، سیستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.