متاسفانه در اين سال‌ها مسئولان و جناح‌هاي مختلف با شعار دادن و حرف‌هاي بي‌عمل باعث تضعيف سينماي دفاع مقدس شده‌اند.

قاسم زارع بازيگر سينما و تلويزيون در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران در خصوص سينماي دفاع مقدس اظهار داشت: براي انتقال فرهنگ دفاع مقدس سينما و تلويزيون، هر دو با رعايت كاركرد‌هاي خاص خود قادر به تاثيرگذاري و يادآوري مفاهيم ناگفته‌ي جنگ براي آيندگان هستند، اما به طور طبيعي تلويزيون به دليل وسعت مخاطبان خود به صورت موثر‌تر به فعاليت مي‌پردازد.
زارع در خصوص سير تحول شخصيت‌هاي سينمايي دفاع مقدس به خصوص شخصيت زن خاطر نشان كرد: ناديده گرفتن حضور فعال زنان در بسياري از آثار مشهود است و علت اين امر را مي‌توان در اين موضوع دانست كه اين فيلم‌ها در مقاطع مختلف زماني ساخته مي‌شوند و به اين ترتيب امكان پرداختن به زواياي مختلف جنگ از بين مي‌رود.
وي تصريح كرد: ابتدا بايد دلاوري‌ها و سلحشوري‌هاي افرادي كه در خط مقدم حضور داشته‌اند به تصوير كشيده شودو به اين ترتيب بيشتر آثار به صورت مردانه ارائه مي‌شود.
وي عنوان كرد: اما رفته رفته با تمام شدن جنگ و توجه بيشتر به ابعاد مختلف آن حضور فعال بانوان نيز انعكاس داده شد.
زارع در خصوص دلايل تضعيف سينماي دفاع مقدس اظهار داشت: بسياري از اين ضعف‌ها و كمبود‌ها ناشي از سياست‌گذاري‌ها و نگاه مسئولاني است كه در جايگاه مديريتي قرار دارند.
اين هنر مند افزود: متاسفانه در اين سالها مسئولان با شعار دادن و حرف‌هاي بي‌عمل فقط در پي گذراندن زمان تصدي گري پست مديريت خود هستند.
زارع در خصوص شاخص جدايي سينماي دفاع مقدس از سينماي جنگ اظهار داشت: سينماي جنگ تصوير گر نوعي تجاوز و كشورگشايي و استعمار كشورهاي بيگانه است در حالي كه سينماي دفاع مقدس نمايانگر دفاع و مظلوميت كشور ما در برابر بيگانگان است كه همين امر باعث جدايي سينماي دفاع مقدس از سينماي جنگ است.
زارع در پايان در خصوص تاثير جشنواره مقاومت بر عملكرد بهتر سينماي دفاع مقدس خاطر نشان كرد: عملكرد بهتر اين جشنواره‌ها ارتباط مستقيم به برنامه ريزي‌هاي مسئولان دارد و به طور كلي اين جشنواره ها نوعي خط كشي و چهارچوب بندي است كه نمي‌تواند كمكي به بهتر شدن اين آثار كند./ه
برچسب ها: سینما ، دفاع ، مقدس ، شعار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار