دولتهاي فرانسوي از سي سال پيش تلاش مي کنند با بحران بيکاري مقابله کنند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از تي اف ؛  آمار از رسيدن شمار افراد بيکار به سه ميليون نفر در فرانسه خبر مي دهد. اين در حالي است که مجموع افراد جوياي کار در سرزمين هاي ماوراء البحر و فرانسه به چهار ميليون و هفتصد هزار تن مي رسد. اين رقم شامل افرادي که تنها چند روز و يا چند ساعت در طول ماه کار مي کنند نيز در بر مي گيرد.
طي سي سال نه دولتهاي راست گرا و نه چپ گرايان فرانسه موفق نشده اند با مشکل بيکاري در اين کشور مقابله کنند.

فرانسوا زويه پيتري کارشناس مسائل اقتصادي در مورد راههاي مقابله با اين بحران گفت بسيار زود است که دولت جديد را در اين راه شکست خورده بدانيم. دولت دو شيوه را براي مقابله با بيکاري برگزيده است.  از يک سو دولت از ايجاد صد و پنجاه هزار فرصت شغلي در سالهاي دوهزار و سيزده و دوهزار و چهارده خبر داده است.

از سوي ديگر نيز پانصد هزار قرارداد با شرکت ها و موسسات براي آموزش مشاغل به جوانان  و استخدام آنها طي پنج سال آينده امضا کرده است. اين اقدامات حداقل پنج ميليارد يورو براي دولت هزينه در بر خواهد داشت. اما آيا چنين اقدامات مشکلات زيربنايي بيکاري را حل مي کند؟
پيتري گفت پاسخ به اين سوال منفي است. در واقع اصلاح بازار کار مهمترين کاري است که مي توان براي حل بحران بيکاري انجام داد. وي افزود دولت و شرکاي اجتماعي دولت بايد روند اصلاحات را تسريع کنند.

برچسب ها: فرانسه ، بیکار ، مقابله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار