سخنگوي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي گفت: اجلاس نم، طرح ميانجي‌گري تهران بين گروه‌هاي فلسطيني را جهت وحدت ميان آنها فراهم کرد.

سيد حسين نقوي‌حسيني نماينده مردم ورامين در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران گفت: جمهوري اسلامي ايران از بدو پيروزي انقلاب اسلامي با همت و توان بالا، بدون در نظر گرفتن منافع خود و تنها با باور انساني در منطقه‌ از مظلومان دفاع کرده و همين امر باعث جلب اعتماد جبهه‌هاي مختلف به اين نظام مقدس شده است.

وي در ادامه تصريح کرد: فلسطينيان ترديدي نسبت به صداقت ايران در دفاع از حقوقشان ندارند به همين جهت جمهوري اسلامي را به عنوان ميانجي گروه‌هاي فلسطيني انتخاب كرده‌اند.

سخنگوي كميسيون امنيت ملي با بیان اینکه یکی از ظرفیت‌های صد درصد ایران در جنبش عدم تعهد استفاده از این امکان برای حل و فصل اختلافات اعضا است، افزود: تهران معتقد است که بحران‌های داخلی و منطقه‌ای کشورها با گفتگو، مذاکره و ارائه پیشنهاد قابل حل است.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس نهم، پیشنهاد احمدی نژاد را به دلیل اطمینان گروه‌های فلسطینی به  ایران عملیاتی خواند و گفت: اطمینان قلبی در همه گروه‌های فلسطینی، تا حدی نسبت به پشتیبانی و حمایت ایران از فلسطین وجود دارد که حماس و فتح میزبانی ایران را برای حل مشکل فلسطینی‌ها می‌پذیرند.

نقوي حسيني در پايان خاطرنشان کرد: اجلاس عدم تعهد زمينه را براي رويارويي نزديكتر رئيس جمهور کشورمان و محمود عباس باز کرد و اين همکاري ميان دو کشور در اجلاس تهران پايه‌ريزي شد.
انتهاي پيام/
برچسب ها: اجلاس ، ایران ، فلسطین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار