فضاي فوتبال ايران به اندازه كافي خشن بود و مشكلات زيادي ايجاد كرده بود اما امروز شاهد فضايي خشن در جامعه داوري فوتبال كشورمان هم هستيم.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، خشونت در فوتبال ايران همواره مشكل ساز بوده و مسئولان ورزش و فدراسيون فوتبال كشورمان همواره اعتقاد به كار فرهنگي داشته اند تا شايد اين فضا كمي آرام شود اما هر چه گذشت وضعيت بدتر شد و شاهد اتفاقات بسيار ناگورا و تاسف باري در گستره اين رشته جذاب و پرطرفدار بوديم.

آنچه كه امروز بسيار نگران كننده است فضاي بسيار ملتهب و خشني است كه در جامعه داوري فوتبال كشورمان به وجود آمده است اختلافات كميته داوران و دپارتمان داوري مدتهاست كه وجود دارد و تنش هاي زيادي به وجود آورده و در نهايت كار به جايي كشيد كه حسين عسگري به عنوان رئيس دپارتمان داوري در كميته داوران در رشت مضروب شد مشتي كه به صورت عسگري خورد نمايانگر اختلافات شديد و تنش هاي زياد در جامعه داوري ايران است و اگر امروز راهكاري مناسب براي آرام كردن اوضاع پيدا نشود بايد منتظر اتفاقات بسيار بدتري در داوري كشورمان باشيم .

مديران ارشد فدراسيون فوتبال بايد هشدار امروز ما را جدي بگيرند و تلاش كنند هر چه سريعتر آرامش به جامعه داوري كشورمان حاكم شود چرا كه در غير اين صورت شاهد عواقب بسيار سنگيني در گستره داوري ايران خواهيم بود داوران در حفظ نظم و امنيت استاديوم ها نقش بسيار مهم و تعيين كننده اي دارند و بايد با آرامش و تمركز كامل براي قضاوت در ميادين حاضر شوند.

تنش هاي موجود در كميته داوران عوارض خود را در اين رشته نشان داد و اگر اين فضاي خشن از بين نرود بايد منتظر كشيده شدن اين مشكلات به ورزشگاه هاي مختلف باشيم اگر چنين اتفاقي رخ بدهد و نظم استاديوم هاي به هم بخورد چه كسي پاسخگو خواهد بود ؟

آيا فدراسيون فوتبال يا كميته داوران مي توانند پاسخگوي چنين اتفاقات تلخي در حوزه فوتبال باشند؟

فضاي خشن موجود در جامعه داوري كشورمان بايد از بين برود و هر چه زودتر اين اتفاق بيفتد بهتر است داوران ما اگر آرامش و تمركز لازم را نداشته باشند، قضاوت هاي خوبي هم از آنها نخواهيم ديد؛ در هفته هاي اخير اشتباهات داوري ما به اوج رسيده كه يكي از دلايل آن همين فضاي رواني نامطلوب داوران است كه روي كار آنها در زمين تاثير گذاشته و اجازه نمي دهد اشتباهات شان را به حداقل ممكن كاهش دهند./مح

برچسب ها: خشن ، فوتبال ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار