نخستین جلسه اتحادیه داوران صبح روز چهارشنبه يکم شهريور در ساختمان اتحادیه فوتبال برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، در این جلسه که حدود 13 نفر حضور داشتند به مسائل مختلفی از جمله رأی گیری برای تشکیلات اتحادیه داوری که همان انتخاب رئیس و نائب رئیس و دیگر اعضا می باشد انجام شد که غیاثی پیشکسوت داوری در این رأی گیری شرکت نکرد و با این روش توانست برخی از نظرات خود را برجلسه تحمیل کند.

شایان ذکر است: برخلاف فراخوان رفعتی تعداد بسیارکمی از جامعه داوری در جلسه امروز اتحادیه داوران شرکت کردند و مهم ترین دلیل عدم حضور اکثر داوران فعال نیز حضور اصفهانیان، رئیس کمیته داوران در این جلسه بود.

*غیاثی: طبق قوانین فیفا باید داوران فعال هم دراتحادیه باشند

پیشکسوت داوری فوتبال کشورمان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: من موافق اینطور جلسات نیستم زیرا افراد امثال من بازنشسته شده اند بطور حتم باید در حاشیه قرار گیرند و در مواقع به وجود آمدن مشکلات به کمک اتحادیه داوران بیایند چرا که فیفا نیز در این خصوص قوانینی دارد که باید داوران فعال در کشورها اعضای اتحادیه را تشکیل بدهند.

وی تصریح کرد: اگر می خواستیم طبق قوانین فیفا این جلسه را برگزار کنیم فقط سعید مظفری زاده و علیرضا سهرابی داوران فوتبال که در حال حاضر داوری می کنند در این جلسه حضور داشته باشند چرا که دیگر اعضا هیچ کدام فعال نبودند و در حاشیه کار قرار می گرفتند.

*جلال مرادی: تا حدودی با صحبت های غیاثی موافقم

پیشکسوت داوری فوتبال کشورمان در ادامه افزود: با تمام صحبت های غیاثی موافق نیستم چرا که معتقدم پیشکسوتان در هر امری باید حضور داشته باشند و اظهار نظر کنند و در مواقعی که نیاز به کمک باشد  پیشکسوتان باید به آن ها کمک کرده و تجربه خود را در اختیارشان قرار دهند.

وی تصریح کرد: امروزه بايد داوران فعال زيادي را داشتيم که این طور نيست البته به نظر من باید در فراخوان ها دقت شود و از تمامی شهرستانها در اتحادیه حضور داشته باشند تا از حقوق تمام جامعه داوری دفاع به عمل آید.

*مظفری زاده: ماهیت اتحادیه هنوز مشخص نیست

داور جوان فوتبال کشورمان ادامه داد: اگر اتحادیه تشکیل شود فکر می کنم در خصوص داوران نیز احقاق حقوق می شود و کمتر حق داوران مسکوت می ماند و امیدوارم داوران فعال حضور پررنگتری در اتحادیه داشته باشند زیرا این اتحادیه متعلق به داوران است و می تواند به رفع مشکلات بپردازد.

وی تصریح کرد: ماهیت جلسه امروز بدلیل عدم حضور اکثر داوران فعال آنقدر مشخص نیست و برعکس همه جا تعداد پیشکسوتان بسیار بیشتر از داوران فعال است.

*رفعتی: مسئول اتحادیه نباید دنبال منفعت باشد

داود رفعتی که مسئوليت فراخوان این جلسه را برعهده داشت افزود: کسی که مسئولیت این اتحادیه را برعهده دارد بطور حتم نباید از صحبت ها یا کارهایی که انجام می دهد به دنبال منفعتی برای خودش باشد چرا که اتحادیه فقط برای رفع مشکلات جامعه داوری و رسیدن داوران به حق و حقوقشان می باشد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر انگلیس 70 سال اتحادیه داوری دارد و البته در دیگر کشورها مثل کانادا هم این امر وجود دارد و اعضاء این اتحادیه هم داوران فعال می باشد و هم پیشکسوتان داوری که با هم همکاری می کنند.

*خسروی: شکل کار اتحادیه با کشورهای پیشرفته متفاوت است

کارشناس داوری فوتبال کشورمان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: به عقیده من پیشکسوت ها و داوران فعال در اتحادیه باید با هم یکی باشند البته شکل کار در کشورمان با کشورهای پیشرفته متفاوت است و باید کمی از آن ها الگوبردار کنیم تا ما هم مراحل پیشرفت را به سرعت طی کنیم.

وی تصریح کرد: در کمترین زمان باید اتحادیه تشکیل شود زیرا همه اقشار در فوتبال کشورمان اتحادیه ای برای رفع مشکلات و رسیدگی به حق و حقوق خود دارند اما قشر داوری تابه حال این تشکل را نداشته و فکر می کنم از این حیث جامعه داوری مظلوم واقع شده است.

*نظری: همیشه جلسات داوران با جنجال به پایان می رسد

رئیس اسبق کمیته داوری فوتبال کشورمان افزود: نمی دانم چرا هر وقت که داوران در جایی جلسه می گذارند و جمع می شوند،
آخر جلسه باید با جنجال و جرو بحث به اتمام برسد و نظر من دیگر نباید درجایی که داوران حضور دارند جنجالی بوجود آید چراکه این قشر خود جنجال ها را با قضاوت به پایان می رساند.

وی تصریح کرد: به عقیده من ما باید برای تشکیل اتحادیه داوران از کشورهای پیشرفته الگو برداری کنیم و طبق فرهنگ های اسلامی خو آن را در کشورمان بوجود آوریم البته باید همه داوران دراین جلسات حضور پیدا کنند./مح

برچسب ها: اتحادیه ، فوتبال ، قیاسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.