تیم شطرنج زیر 16 سال کشورمان در دورهای ششم و هفتم مسابقات المپیاد زیر 16 سال جهان موفق شد به ترتیب تیم های ارمنستان و صربستان را شکست دهد.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران؛ در دور ششم تیم ایران متشکل از نیما جوانبخت، فرزاد بلورچی، سید خلیل موسوی و شاهین لرپری زنگنه برابر ارمنستان یکی از قدرت های برتر جهان قرار گرفت و با نتیجه قاطع 4 بر صفر به برتری دست یافت.

در دور هفتم در حالی تیم ایران برابر تیم صربستان ایستاد که تغییراتی را در ترکیب خود ایجاد کرده بود. در این دیدار نیما جوانبخت، امیر کوثری نیا، سید خلیل موسوی و شاهین لرپری زنگنه برای ایران بازی کردند که به غیر از لرپری زنگنه که روی میز 4 بازی خود را به تساوی کشاند دیگر شطرنجبازان موفق به شکست حریفان خود شدند و نتیجه 3.5 بر 0.5 را برای خود به ثبت رساندند.

با این نتیجه تیم ایران در حضور تیم های قدرتمندی همچون روسیه و هندوستان در صدر جدول مسابقات قرار گرفت.


*مسابقات المپیاد جهانی شطرنج

در دور ششم مسابقات المپیاد جهانی شطرنج تیم بانوان برابر مولداوی به برتری دست یافت و تیم آقایان برابر شیلی مساوی کرد.

در دور ششم تیم آقایان با ترکیب احسان قائم مقامی، سید جواد علوی مقدم، پویا ایدنی و اصغر گلی زاده برابر شیلی قرار گرفت که تیم ایران روی هر 4 میز به تساوی دست یافت تا نتیجه 2 بر 2 برای ایران ثبت شود.

در دور هفتم تیم ایران برابر تیم ایسلند قرار خواهد گرفت.

در بخش بانوان نیز تیم ایران با ترکیب آتوسا پورکاشیان، سارا سادات خادم الشریعه، میترا حجازی پور و شایسته قادرپور برابر مولداوی قرار گرفت که در این بازی به غیر از سادات خادم الشریعه که روی میز دو به تساوی دست یافت دیگر شطرنجبازان کشورمان برابر حریفان خود پیروز شدند و در نهایت نتیجه 3.5 بر 0.5 برای ایران ثبت شد.

در دور هفتم تیم بانوان برابر تیم اسلواکی قرار خواهد گرفت/آق
برچسب ها: شطرنج ، جهانی ، المپیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار