رئیس هیات شطرنج آذربایجان‌غربی گفت: برگزاری دوره‌های متعدد مربی‌گری و آموزش شطرنج به عنوان بازی فکری در ادارات و سازمان‌ها، در دو سال گذشته موجب ارتقای رتبه هیات شطرنج در جدول رده‌بندی شده است.

مسعود جهان‌نورد در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه با بیان اینکه هیات شطرنج استان سال‌های گذشته پایین‌ترین رتبه را در جدول رده‌بندی هیات‌ها داشت، اظهار داشت: خوشبختانه در طی چند سال اخیر با رعایت شاخص‌های توسعه‌یافتگی مانند به‌کارگیری نیروهای انسانی با مدارک تحصیلی عالی، ارتقای سیستم آموزشی، فعال‌سازی هیئت‌ شطرنج در شهرستان‌ها و توجه به ورزش بانوان هیئت شطرنج استان پیشرفت‌های چشمگیری کسب کرد.

وی جهش و تغییرات سازنده در هیات شطرنج آذربایجان‌غربی را مثبت ارزیابی کرد و افزود: برگزاری متعدد دوره‌های مربی‌گری و داوری به منظور ارتقای سطح هیات در جدول رده‌بندی، تعامل با ادارات و سازمان‌ها، برگزاری مسابقات سراسری مراکز تربیت معلم کشور در ارومیه نشانگر ارتقای هیات شطرنج استان در همه شاخص‌ها است.

جهان‌نورد با بیان اینکه هیات شطرنج با رویکرد جدید و اصولی و با بهره‌گیری از دو نهاد ورزشی یعنی فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان استان فعالیت می‌کند، خاطرنشان کرد: رویکرد چندجانبه و آموزش شطرنج به عنوان بازی فکری در ادارات و سازمان‌ها موجب توسعه این ورزش در سطح استان شده است.

رئیس هیات شطرنج آذربایجان‌غربی با بیان اینکه اخلاق‌مداری و منش پهلوانی در ورزش بسیار کمرنگ شده است، بر‌ بسط و گسترش این امر مهم تاکید کرد و گفت: یکی از وظایف مهم روسای هیئت‌ها و متولیان، توسعه اخلاق‌مداری در ورزش است که هیئت شطرنج استان در سال‌های اخیر به این مهم دست یافته است./ب


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.