يک کارشناس سياست خارجي گفت:‌ برگزاري جنبش عدم تعهد، نقش فعال و موثر ايران را در برقراری توازن منطقه‌ای ثابت کرده و کشورمان از ظرفيت اجلاس نم در جهت حل بحران سوريه بهره خواهد برد.

سعدالله زارعي در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به نقش ايران در حل بحران سوريه و تأثیر بسزای اجلاس عدم تعهد بر حوادث اخیر کشورمان گفت: برگزاري جنبش عدم تعهد نقش فعال و  موثر ايران را در برقراری توازن منطقه‌ای ثابت کرده و جمهوري اسلامي از ظرفيت اجلاس نم در جهت حل بحران سوريه بهره خواهد برد.
 
وي افزود: اجلاس تهران و حضور وائل نادر الحلقی، نخست وزير سوريه در اين کنفرانس نشان داد که کشورها و سازمان‌هاي بسياري خواستار برقراري آرامش و امنيت در سوريه بوده و در راستاي کمک به دولت و ملت اين کشور تلاش مي‌کنند، بنابراین اين کنفرانس تصويري را که مخالفان از بن بست سياسي در سوريه ساخته‌اند را از بين خواهد برد.

اين کارشناس سياست خارجي در پايان خاطرنشان کرد: برگزاري اجلاس عدم تعهد به ميزباني ايران، توان کشورمان را در حل بحران سوريه افزايش داده و راهکار منطقي که در اين اجلاس مطرح شده به ويژه طرح عراق موسوم به طرح تماس، که با تلاش و پيگيري‌های جدي عراق و ايران عملی خواهد شد و مخالفت‌هاي غرب در اجراي اين طرح تعيين کننده نخواهد بود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: نم ، ایران ، منطقه ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار