نخستین پیوند لایه ای قرنیه در استان قم در کلینیک تخصصی چشم جوادالائمه انجام شد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از قم، دکتر اسماعیلی گفت : زمانی که بیمار به علت قوزقرنیه ورم و کدورت چشم دید خود را از دست می دهد پیوند قرنیه انجام می شود.
وی چگونگی عمل پیوند قرنیه را از طریق اهدای قرنیه فرد فوت شده عنوان کرد و گفت : قرنیه چشم به علت نداشتن عروق خونی و لنفاوی درصد موفقیت پیوند آن از 70 تا 90 درصد است که پس از پیوند 60 تا 90 درصد بینایی بیمار بر می گردد.
متخصص و جراح چشم از پیشرو بودن استان قم در انجام این عمل در کشور خبر داد و افزود : پیوند لایه ای قرنیه در 10 سال اخیر در دنیا و در 5 سال اخیر در ایران مطرح شده که استان قم با انجام این عمل در زمره استانهای پیشرو در عمل جراحی پیوند لایه ای قرار گرفت .
دکتر اسماعیلی افزود : در حال حاضر از 5 هزار معاینه چشم در کلینیک تخصصی چشم 15 نفر مستعد پیوند قرنیه هستند که پس از این بیماران قم به تهران و مراکز دیگر مراجعه نخواهند کرد .
قرنیه قسمت شفاف جلوی چشم است که مانند شیشه پنجره داخل چشم را از محیط خارج جدا می کند و نقش مهمی در ساختار بینایی دارد به طوری که سه چهارم وظیفه چشم به عهده قرنیه است که اگر دچار کدورت / ورم و قوز قرنیه شود به مرور زمان دید بیمار از بین می رود و نیازمند پیوند قرنیه می شود./س
برچسب ها: قم ، پیوند ، قرنیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.