از آنجا که ترکیه دارای بیشترین مرز مشترک با سوریه می باشد راحتترین راه پیش روی آمریکا برای غلبه بر سوریه است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، رئیس سازمان اطلاعات آمریکا به منظور گفتگو درباره ی مسائل داخلی سوریه راهی ترکیه شد.

دیوید پترئوس، به منظور گفتگو با مقام‌های این کشور درباره وضعیت سوریه و مبارزه با پ.ک.ک وارد استانبول شد.

به نظر می رسد از آنجا که ترکیه دارای بیشترین مرز مشترک با سوریه می باشد و همچنین به خاطر مواضع تهاجمی و مداخله جویانه ی این کشور در امور داخلی همسایه خود، راحتترین راه پیش روی آمریکا برای غلبه بر سوریه است.

لازم به ذکر است رویکرد ترکیه در آغاز مبتنی بر همکاری با دولت سوریه و کمک به حل بحران در این کشور بود. تا جایی که ترکیه از اصلاحات در سوریه حمایت کرد و قصد داشت با کمک به دولت اسد به بازگشت این کشور به ثبات و آرامش کمک کند.

اما این سیاست بیش از ۶ ماه به طول نینجامید. در سپتامبر ۲۰۱۱ سیاست خارجی ترکیه در قبال بحران سوریه گردشی اساسی یافت و دولت ترکیه با پذیرش مخالفین دولت سوریه در ترکیه در کنار اپوزیسیون سوریه قرار گرفت.

از این پس سیاست ترکیه در راستای همراهی با سیاست‌ها و مواضع کشورهای غربی قرار گرفت و هدف اصلی از اجرای دیپلماسی فعال منطقه‌ای و بین‌المللی ترکیه در قبال موضوع سوریه را می‌توان برکناری اسد از قدرت دانست، سیاستی که از حمایت اتحادیه اروپا، ایالات متحده و اتحادیه عرب نیز برخوردار است.
برچسب ها: سوریه ، دخالت ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار