نظام های محرمانگی امضای دیجیتال و حمایت از رمز ملی و ارزیابی و اعتبار سنجی محصولات و عرضه کننده خدمات افتا از مجموعه نظام های فرابخشی افتا پیش بینی شده در سند راهبردی افتا تدوین شد.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران، طبق گزارشی که از سوی موسسه تحقیقات ارتباطات و فناوری اطلاعات منتشر شده در اقدامات پنجم و هفتم از راهبرد دوم سند راهبردی افتا، تدوین نظام محرمانگی و امضای دیجیتال و در قالب اقدام سوم از راهبرد دوم این سند، تدوین نظام ارزیابی اعتبار سنجی محصولات و عرضه کننده خدمات افتا پیش بینی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان همکار در تدوین این اسناد تعیین شده است.
 
بنابراین گزارش، کمیته افتا وزارت ارتباطات تدوین نظام نامه های فوق را به موسسه تحقیقات ارتباطات و فناوری اطلاعات ارجاع داده که این نظام ها در قالب دو پروژه برون سپاری مجزا به مرحله اجرا درآمده و ضمن آن اسناد بالا دستی مربوطه نظیر سند راهبردی و نظام نامه تدوین و بر اساس برگزاری همایش های نقد و بررسی نظام ها، خروجی های آن نهایی شد.
 
لازم به ذکر است، در حال حاضر نسخه نهایی این اسناد آماده ارائه به کمیته افتای  وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات جهت طی مراحل تصویب و ارسال به دولت است./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.