عضو ارشد کمیته تدوین سیاستها و خدمات اپتومتری وزارت بهداشت گفت: انجمن اپتومتری ایران حاضر است به عنوان بازوی اجرایی با دولت همکاری داشته باشد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر محمود اربابی، عضو ارشد کمیته تدوین سیاست ها و خدمات اپتومتری وزارت بهداشت در جمع خبرنگاران گفت: بحث نظارت بر واردات کانتکت لنزها مستلزم توجه وزارتخانه است که وزارت بهداشت تنها یک سر بحث نظارت است.

وی در ادامه افزود: در هیچ جای دنیا مشاهده نمی شود که از عنوان لنز 500 ساعته استفاده کنند.

اربابی تصریح کرد: کشورهایی در ایران اقدام به تولید لنزهای تماسی می کنند اما اگر عده ای بدانند این لنزها مربوط به ایران است از آن استفاده نمی کنند و انجمن آمادگی این را دارد تا در امر نظارت با وزارت بهداشت مشارکت داشته باشد.

**بحث اپتومتری باید در برنامه های پزشک خانواده گنجانده شود

اربابی در خصوص طرح پزشک خانواده اظهار داشت: در طرح پزشک خانواد بحث اپتومتری جزو برنامه های مراقبتی بهداشتی اولیه پیش بینی شده است و حتما باید در این قالب جای خود را پیدا کند و در صورت تحقق این مسئله فرهنگ سازی در انتخاب فریم و عدسی را در پی خواهد داشت.

وی در پایان خاطر نشان کرد: برای آموزش نباید مرزی تعیین کرد و در صورتیکه زمینه استفاده از آموزش هایی که اپتومتریست ها دیده اند در کشور فراهم شود خود به خود مشکلات هيئت علمی، آموزش و نظارت در حیطه این حرفه مرتفع می شود./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار