رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی، با برجسته خواندن نقش محوری جمهوری اسلامی ایران در مسیر تحقق انگاره‌ها و ارزش‌های جنبش نم، کلیدخوردن تغییر در مهندسی سیاسی جهان را از دستاور‌د‌های اجلاس تهران خواند.

به گزارش خبرنگار  باشگاه خبرنگاران همدان امیر خجسته نقش محوری جمهوری اسلامی ایران به عنوان رئیس فعلی جنبش غیر‌متعهد‌ها را عاملی در مسیر تحقق انگاره‌ها و ارزش‌های بانیان آن یعنی کسب استقلال سیاسی و اقتصادی و گسستن بند‌های استعماری قدرت‌های بزرگ از سوی کشور‌های عضو این سازمان خواند.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری توانمندی‌های عظیم جمعیتی، اقتصادی و سیاسی جنبش نم که در‌بر‌گیرنده ۴۰ درصد از ذخایر و منابع شناخته‌شده جهان و دو سوم جمعیت زمین است، تصریح کرد: اتحاد و انسجام کشور‌های عضو عدم تعهد با یکدیگر، این سازمان را به وزنه‌ای تبدیل می‌کند که توانایی تاثیر‌گذاری شگرف در نظام بین‌الملل را دارد.
عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس، با برجسته خواندن ریاست ایران بر این جنبش در مقطع زمانی که نظام تک‌قطبی در آستانه فروپاشی است، گفت: امروزه با افزایش تعداد کشور‌های مستقل در نظام بین‌الملل، آنچه به مناسبات و روابط سیاست جهانی شکل می‌دهد، افزایش ظرفیت‌ها و توانمندی‌‌های فردی و گروهی کشور‌ها است که جنبش نم به ریاست جمهوری اسلامی ایران، بستر‌های مناسبی برای بهبود وضعیت سیاسی و اقتصادی کشور‌های غیر‌متعهد در سطح جهانی فراهم آورده است.
خجسته، شکل‌گیری بانک مشترک، ایجاد دبیر‌خانه دایمی، تشکل‌های تجاری و اقتصادی و ایجاد واحد پولی مشترک را از راه‌کارهایی خواند که منافع جمعی اعضای نم را تامین می‌کند و به زیاده‌خواهی‌های قدرت‌های سلطه‌گر پاسخ دندان شکنی می‌دهد.
رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، یادآور شد: مدیریت جنبش نم از سوی ایران در سایه رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب، نقشه راه شفافی دارد که منجر به تغییر در مهندسی سیاسی جهان و اصلاح ساختار‌های سازمان‌های بین‌المللی به ویژه سازمان ملل متحد می‌شود.
ریاست سه‌ساله جمهوری اسلامی ایران بر جنبش غیر‌متعهد‌ها فرصت طلایی برای جنبش ایجاد می‌کند تا با وحدت و هم‌گرایی اعضای این سازمان، اهداف سیاسی، اقتصادی و ... محقق شود و در این زمینه نقش ایران محوری و کلیدی است./س
برچسب ها: مهندسی ، سیاسی ، تغییر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.