مدیر امور عشایری استان اردبیل گفت: عشایر سختکوش استان رتبه سوم را در تولید محصولات لبنی در کشور دارند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ معرفت آذری  در جلسه ستاد امور عشایری اردبیل افزود: در حال حاضر جامعه عشایری استان اردبیل با تولیدات متنوع خود زمینه خوداتکایی استان و کشور را در گروه‌های مختلف فراهم آوردند؛ به طوری که جامعه عشایری استان از تولیدکنندگان شایسته بودهو در مسیر خودکفایی واقعی کشور حرکت می‌کنند.

وی با اشاره بهاینکه جمعیت عشایری استان از امکانات خوبی اعم از آب شرب و راه مناسب برخوردار است، گفت: 55 درصد عشایر استان اردبیل از آب شرب سالم و بهداشتی و 49 درصد نیز از راه مناسب بهره‌مند هستند.

آذری با بیاناینکه 60 درصد عشایر از سوخت فسیلی بهره‌مند هستند، افزود: جمعیت اسکان یافته استان اردبیل 3.4 درصد و در حدود 510 خانوار عشایری است؛ به طوری که هفت هزار و 52 خانوار از آب مناسب و شش هزار و 400 خانوار نیز از راه ایمن بهره‌مند هستند.

وی با اشاره به رتبه هشتم عشایر استان در تولید محصولات دامی و همچنین رتبه پنج عشایر استان از لحاظ جمعیت دامی گفت: از مهم‌ترین طرحهای اجرایی در جامعه عشایری استان اردبیل طرح‌های آبرسانی آج‌اشمه با هدف تأمین آب شرب 204 قشلاق و بیش از دو هزار و 617 خانوار عشایری است که با صرف اعتباری بالغ بر شش میلیارد و 500 میلیون تومان در حال اجراست.

آذری افزود: در کنار این طرح، مجموعه طرح آبرسانی دشت فتحعلی نیز جزو اولویت‌های اساسی است به طوری که با بهره‌برداری از این طرح عظیم بیش از چهار هزار و 48 هکتار از باغات منطقه عشایری و قشلاقات مغان سیراب شده و قادر به تأمین منابع آبی آنها هستیم.

مدیر امور عشایری استان اردبیل یکی از افتخارات جامعه عشایری را تحویل بیش از 136 شهید و جانباز اعلام کرد و گفت:‌ جامعه عشایری استان اردبیل به عنوان سومین جمعیت عشایری کشور از شایسته‌ترین توانمندی‌ها برخوردار است که نمونه آن را در ایثارگری و گذشت آنها به خوبی مشاهده می‌کنیم./س 

برچسب ها: اردبیل ، تولید ، محصولات ، لبنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.