بدترين وضعيت براي مبتلايان به کمردرد خوابيدن به شکم(دمر خوابيدن) مي ‌باشد و کساني که مبتلا به کمر درد مي ‌باشند احتمالاً دريافته‌اند که در حالت به پهلو خوابيده راحت ‌تر هستند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، دمر خوابيدن نه تنها گودي کمر را افزايش مي ‌دهد بلکه باعث زياد شدن انحناي گردن نيز مي ‌گردد. بنابراين افرادي که بنابر عادت در اين وضعيت مي ‌خوابند علاوه بر کمردرد از گردن درد نيز شکايت دارند زيرا مکانيک گردن و کمر مشابه مي ‌باشد.
 
در بسياري از افراد طاق ‌باز خوابيدن نيز باعث کمردرد مي‌ شود که با قرار دادن يک بالش زير زانو، اين حالت تصحيح و موجب راحتي بيمار مي ‌گردد زيرا بدين وسيله گودي کمر کاهش يافته و فشار درد کم مي ‌شود،
 
 
دکتر آرش مجدزاده می گوید: استفاده از بالش بين ساق پا در حالت خوابيده به پهلو و زير ساق پا در حالت خوابيده به پشت با عث كاهش فشار ستون فقرات و روش مناسبتري براي خوابيدن در بيماران مبتلا به كمر درد مي باشد.
 
جمع كردن پا ها مطابق شكل بالا در حالت خوابيده به پهلو نيز مناسبتر است.برخي از بيماران خوابيدن روي سطح سفت را براي كمردرد مناسبتر فرض مي كنند در حاليكه سطح سفت و همچنين زاد نرم هر دو نا مناسب است.
 

 برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.