نماينده مجلس شوراي اسلامي گفت: تنها كشوري كه به راستي در قبال سياست‌هاي غرب و شرق غيرمتعهد بوده ايران اسلامي است كه نظام سلطه‌گري و دوقطبي را بر هم زد و در سخنان مقام معظم رهبري در نشست سران جنبش عدم تعهد ديديم كه سران كشورها سخنان خود را هم راستا با سياست‌هاي ايران تنظيم كردند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، نشست ساليانه اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل تحت عنوان "مقاومت براي پيشرفت،‌ پيشرفت در خدمت عدالت رمز اقتدار ملت است"، عصر امروز(يکشنبه) در دانشگاه صنعتي شريف برگزار شد.

عليرضا زاكاني نماينده مجلس شوراي اسلامي در اين نشست، طي سخناني با بيان اينكه كليد رستگاري انسان در شناخت وظايف و عمل به تكاليف است اظهار داشت:‌ هر انساني با شناخت درست از وظايف خود و تحمل سختي‌ها گرچه ممكن است به شكست در زندگي روبرو شود اما منطق درست اين است كه در سايه تكليف‌مداري به مسير خود ادامه دهد.

وي ادامه داد:‌ بايد علاوه بر ضرورت مختصات در زندگي، درك درستي از اين وقايع داشته باشيم تا بتوانيم به يك نتيجه ايده‌آل برسيم.

نماينده مجلس شوراي اسلامي با اشاره به حوزه جغرافيايي - سياسي كشور، اهميت سرزمين در توليد ثروت، حوزه فرهنگ و انتقادات، فناوري، شكل‌گيري قطب جديد در جهان و رهبري آن توسط ايران و در نهايت حضور عملي و درگيري با جهان سلطه خاطرنشان كرد:‌ طبق نظريات مختلف در سطح جهان، ايران از لحاظ ژئوپولتيكي يكي از كشورهاي بسيار مهم در سطح جغرافيايي در دنياست و همچنين در توليد منابع طبيعي جايگاه ويژه‌اي دارد كه هيچ‌كدام از كشورهاي اروپايي و آمريكايي به اندازه ايران و ديگر كشورهاي همجوار نيستند.

وي در بررسي حوزه فرهنگ و اعتقادات تاكيد كرد:‌ در اوايل انقلاب آنچه كه امام(ره) به آن تاكيد داشت دو حوزه انديشه و روش بود كه موجبات پيروزي انقلاب اسلامي را فراهم كرد كه انديشه اسلام ناب محمدي و همينطور روش نه شرقي نه غربي دو گزينه اصلي براي اثبات حقانيت انقلاب اسلامي است.

زاكاني تصريح كرد:‌ در طول 33 سال پيروزي انقلاب اسلامي، دشمن هميشه ثابت كرده كه سعي در آسيب رساندن به نظام جمهوري اسلامي دارد و لذا ما بايد به عنوان يك قطب تاثيرگذار در جهان تحت عنوان قطب مسلمين و مستضعفين مانع به ثمر رسيدن اهداف خبيثانه آنها باشيم.

دبير کل جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي گفت: ‌اصل دشمني غرب به دليل نفوذ و تاثيرگذاري ايران در جهان است.

زاكاني در تشريح حوزه فناوري و علمي در ايران اسلامي گفت:‌ ايران‌ هم‌اكنون به عنوان يكي از برهم زنندگان معادلات جهاني است، چرا كه يكي از ويژگي‌هاي منحصر به فرد انقلاب اسلامي خودباوري است و ايران اسلامي ثابت كرده كه با پيشرفت علم و فناوري علي‌رغم تحريم‌هايي كه عليه آن اعمال شده توانسته در حوزه فناوري غرب را دچار مشكل كرده است.

وي در ادامه گفت: تحريم‌هاي فناوري كه در ايران از سوي غرب اعمال شد هيچ ربطي به بحث‌هاي نظامي ندارد و اين مرتبط با بحث انسانيت است كه با اين عمل خطرات زيادي را متوجه ايرانيان كرده است و بايد به اين مسئله اذعان داشت كه با عنايت الهي توانسته‌ايم به نوعي اين تحريم‌ها را دور بزنيم و  جايگاه ويژه‌اي را در عرصه علمي پزشكي كسب كنيم.

زاكاني در ادامه به شكل‌گيري قطب جديد در جهان و رهبري آن توسط ايران اشاره كرد و خاطرنشان كرد: تنها كشوري كه به راستي در قبال سياست‌هاي غرب و شرق غيرمتعهد بوده ايران اسلامي است كه نظام سلطه‌گري و دوقطبي را بر هم زد و در سخنان مقام معظم رهبري در نشست سران جنبش عدم تعهد ديديم كه سران كشورها سخنان خود را هم راستا با سياست‌هاي ايران تنظيم كردند.

وي به حوزه ششم كه رهبري ايران در جهان است اشاره و تصريح كرد: هم‌اكنون يك مقابله عملي در حال شكل‌گيري است كه تمام كارشكني‌هاي غرب در اين مسير به شكست منجر مي‌شود.

دبير کل جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي افزود:‌ ايران، لبنان، ‌عراق و‌ سوريه به عنوان كشورهايي مطرح بودند كه غرب هميشه به دنبال انتقام از آنها است و در مقابل كارشكني‌هاي دشمنان هميشه شاهد ايستادگي ايران اسلامي هستيم.

زاكاني گفت:‌ ايران در تمامي حوزه‌ها پيشرو است و اگر اشكالاتي در كشور با توجه به شرايط كنوني مشاهده مي‌شود از خود بوده که بايد رفع شود و در اين مسير بايد خود را با تمام وجود وقف انقلاب اسلامي كرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار