براي بعضي کودکان استفاده از پستانک روشي رضايت بخش در فاصله بين شيردهي است اما بايد توجه کرد استفاده از پستانک قطع زودرس شير مادر را در پي دارد

به گزارش خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران؛اما آنها به پدر و مادرها هشدار می دهند در صورت استفاده، مزایا و معایبش را بدانند و با راه های ترک این عادت نیز آشنا شوند.

فواید پستانک


اگر شما هم ترجیح می دهید کودکتان از پستانک استفاده کند، بهتر است بدانید این کار فوایدی هم برای او و شما دارد:

* استفاده از پستانک کمک می کند کودک هنگام بی قراری و گریه آرام شود. این حس طوری است که معمولاوقتی پستانک در دهان بچه ها قرار دارد، شادتر و راضی تر از زمان های دیگر هستند.

* گاهی در شرایط ناراحت کننده به کمک پستانک می توانید کودک را به طور موقت آرام کنید. مثلازمانی که برای آزمایش خون کودک به درمانگاه می روید، یا وقتی که قرار است کودک آمپول بزند می توانید برای آرام کردن او از پستانک کمک بگیرید.

* اگر کودک همیشه هنگام خوابیدن بهانه می گیرد و نمی تواند برای خواب آماده شود، می توانید با استفاده از پستانک، او را آرام و آماده خواب کنید. معمولابچه ها وقتی از پستانک استفاده می کنند، خیلی راحت تر به خواب می روند.

* در سفرهای هوایی هم استفاده از پستانک کمک می کند درد و ناراحتی گوش کودک کاهش یابد.

* استفاده از پستانک خطر بروز سندرم مرگ ناگهانی نوزاد (SIDS) رانیزکاهش می دهد.

معايب پستانک


با تمام مزایایی که درباره استفاده از پستانک گفته شد، نباید از نکات منفی آن هم غافل باشیم.

* استفاده از پستانک در ماه های اول پس از تولد می تواند تغذیه نوزاد با شیر مادر را با مشکل مواجه کند.

* وابستگی کودک به پستانک هم می تواند دردسرساز شود؛ در این صورت شب ها باید دائم با گریه او بیدار شوید و پستانکی را که از دهان کودک بیرون افتاده، داخل دهانش بگذارید.

* استفاده طولانی مدت از پستانک باعث بروز مشکلات دهان و دندان برای کودک می شود

بنابر اين اگر رويش دندان هاي دائمي کودکتان آغاز شده و او هنوز پستانک يا شصتش را مي مکد براي جلوگيري از مشکلات فکي،با دندانپزشک مخصوص کودکان مشاوره کنيد و براي ترک اين عادت از او کمک بگيريد.

برچسب ها: پستانک ، کودکان ، معایب ، فواید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار