اجراي نمايش "آنتيگونه" به كارگرداني همايون غني زاده با وجود فراهم شدن شرايط اجرايي و حضور گروه خارجي اين نمايش مسكوت ماند و از سوي شوراي نظارت مجوز اجرا نگرفت.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران، در هفته گذشته خبرهايي از اجراي قطعي نمايش "آنتيگونه" به كارگرداني همايون غني زاده در سالن شماره 1 ايرانشهر شنيديم اما زماني كه اين اثر نمايشي به مرحله بازبيني نهايي رسيد شنيديم كه مجوز اجراي آن صادر نشده است.
به گفته همايون غني زاده كارگردان اين اثر نمايشي گروه اين نمايش به علت انتظار براي حضور شوراي نظارت و بازبيني اثر به مدت چند روز اجراي اين اثر را از دست دادند اما روز دوشنبه پيش از شروع تعطيلات رئيس شوراي نظارت و ارزشيابي به تنهايي براي ديدن اثر حاضر شده و پس از آ‌ن به صورت تلفني شنيده شده كه اين نمايش به دلايلي چند قابل اجرا نمي‌باشد هر چند كارگردان نمايش اذعان داشته كه اگر اصلاحيه اي براي صدور مجوز به صورت كتبي و يا دست كم شفاهي به او يا گروه ارائه مي شد به طور حتم لحاظ مي‌گرديد اما متاسفانه تنها چند دليبل از سوي شوراي نظارت به صورت شفاهي بيان شده و در صورتي كه تنها 1 نفر اثر را بازبيني كرده مجوز اجرا به كل لغو شده است.
غني زاده در نشست خبري خود در اين خصوص و اينكه تا چه حد از اين اتفاق ناراضي است سخن راند، اما متاسفانه پرونده اجراي اين نمايش از سوي مركز هنرهاي نمايشي بسته شده اما از سوي كارگردان و گروه نمايشي بازمانده است.
نمايش "آنتيگونه" در جشنواره تئاتر فجر سال 89 شركت كرد و در 4 رشته نامزد دريافت جايزه شد همچنين در چند كشور و با حضور همين بازيگران به صحنه رفته است.
اين كارگردان زماني كه از احتمال اجراي اين نمايش بر صحنه در تهران باخبر شد از اين گروه دعوت كرد و بدون دريافت حتي 1 ريال از مركز هنرهاي نمايشي، به آماده سازي نمايش پرداخت، اما متاسفانه با وجود پذيرش شرايط ادامه تمرين براي اجرا از سوي مدير مركز هنرهاي نمايشي اين اتفاق مسكوت ماند./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار