یک کارشناس امور اجتماعی گفت: انجام برخی کارها بالنفسه باعث فرسودگی می شود و عمد یا غیر عمدبودن آنها در اثرات آنها تأثیری ندارد و هتک حرمت نسبت به زنان هم جزء این امور محسوب می شود.

  جعفر بای جامعه شناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: زن در نهاد خانواده به خاطر روحیه بسیار حساس و ویژگی های خاصی که خدا در نهاد او قرار داده از جایگاه بسیار متعالی برخوردار است و او موجودی است که باید مورد احترام ویژه قرار گیرد به همین دلیل چنانچه در ارتباطات اجتماعی به هر دلیل نیاز به احترام در مراوده با زنان لحاظ نشود به نوعی هتک حرمت به زن می باشد.

وی ادامه داد: زن موجودی حساس است و نیاز به توجه کردن و بیان علایق خود دارد و اگر در جامعه مواجه با تحقیرهایی اعم از عمد و غیر عمد بشود تأثیر مخربی بر او می گذارد چنانچه تهمت زدن بالنفسه باعث فرسودگی می شود.

بای خاطر نشان کرد: قشری از زنان جامعه هستند که به خاطر طلاق و یا از دست دادن همسر خود سرپرست هستند لذا به آنها زنان خود سرپرست می گویند و این قشر جزء قشر آسیب پذیری جامعه محسوب می شوند همچنین آنها به دلیل مشکلات و گرفتاریهایی که در فرآیند زندگی بر آنها تحمیل می شود بیشتر در معرض هتک حرمت دیگران قرار دارند و این امر موجب بروز مشکلات فراوانی در آنان می شود.

وی با بیان اینکه این قشر جایگاه اجتماعی مناسبی را در جامعه نمی توانند کسب کنند و در معرض آسیب های فراوان اجتماعی قرار دارند گفت: این قشر نسبت به سایر باید کار و تلاش فراوانی انجام بدهند و کوشش فراوانی برای رسیدن به هدفشان انجام بدهند از آنجایی که این زنان شکننده اند و باید شرایطی برای آنها فراهم شود که از لحاظ امنیت اجتماعی دچار این مشکلات نشوند و یا حداقل مشکلاتشان حل شود.

وی همچنین اشاره کرد: رفتار انسانها قابل پیش بینی نیست و لذا باید شرایطی فراهم شود که آستانه تحمل آنها بالا برود و روحیه ای قوی داشته باشند ولی همیشه هم نباید اینگونه باشد چون این قشر برای آرامش نسبی چاره ای ندارند که روابط خود را با دیگران به گونه ای تنظیم کنند که فشار روحی کمتری بر آنها وارد بشود./ز
برچسب ها: عمد یا غیر عمد ، زنان ، بای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار