سرپرست كميته امداد امام خميني كشور گفت: در تلاش هستيم تا زنان سرپرست خانواري را كه توانايي كاركردن دارند به سمت كارآفريني هدايت كنيم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، حسين انواري در نشستي خبري با بيان اين مطلب گفت: اشتغال زايي و كارآفريني براي خانواده ها سبب شده تا هرسال تعداد زيادي از اين خانواده ها از لحاظ اقتصادي به خودكفايي برسند˙ در سال 90 نيز 80 هزار خانواده به خودكفايي رسيدند و از زير پوشش كميته امداد خارج شدند.

انواري به ايجاد 320 هزار فرصت شغلي تحت عنوان مشاغل خانگي در سال 90 اشاره كرد و افزود: امسال هم برنامه ريزي كرديم تا به 500 هزار فرصت شغلي دست پيدا كنيم كه منابع مالي آنها از وام هاي قرض الحسنه بانك ها تامين مي شود

وي با اشاره به زلزله اخير آذربايجان شرقي و حضور كميته امداد براي كمك رساني گفت: در همان ابتداي وقوع زلزله كمك هاي مردمي بسيار فراوان بود و كميته امداد مجموعا مبلغ 3 ميليارد تومان از محل كمك هاي مردمي دريافت كرد˙ همچنين 30 تا 40 گروه مشاوره براي كمك به زلزله زدگان از سوي كميته امداد به آذربايجان شرقي اعزام شدند.

انواري ادامه داد: مجموعا به 2 هزار خانواده تحت پوشش در زلزله آذربايجان شرقي خسارت وارد شد و كميته امداد آمادگي خود را براي شروع ساخت مسكن هاي آسيب ديده و تامين كمبودها اعلام كرده است.

سرپرست كميته امداد، جشن هاي عاطفه ها و نيكوكاري رافرصتي براي تغيير نگاه ها به محرومين جامعه دانست و گفت:ما در تلاش هستيم تا با برگزاري اين جشن ها در زمينه كمك به محرومان جامعه فرهنگ سازي كرده و مردم را به حوزه سبقت در خيرات وارد كنيم.

اين مقام مسئول با انتقاد از وجود حاشيه نشيني در شهر مشهد گفت: حاشيه نشيني يكي از مشكلات جدي شهر مشهد محسوب مي شود كه اين امر به خودي خود به معضلاتي همانند فقر دامن مي زند و مسئولين خراسان رضوي بايد در جهت رفع اين معضل تلاش كنند.

سرپرست كميته امداد كشور همچنين از برگزاري جشن خودكفايي 120 هزار خانواده تحت پوشش در سال 91 خبر داد. /س

برچسب ها: زنان ، سرپرست ، خانوار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.