عضو دفتر اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین نتایج نشست غیرمتعهدها در تهران در حمایت از حقوق فلسطینیان را بسیار مهم و ارزنده توصیف کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم ؛  واصل ابویوسف در گفتگو با این شبکه درباره اهمیت نشست غیرمتعهدها در تهران برای مسئله فلسطین گفت: این نشست به مانند دیگر نشست های مهم جنبش غیرمتعهدها توجه ویژه ای به فلسطینیان داشته و تصمیمات متعددی درباره مسئله فلسطین اتخاذ و بر حقوق و اصول ثابت فلسطین،حق بازگشت آوارگان و برپایی کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس تاکید شد. در نشست غیرمتعهدها در تهران، مذاکرات جاری در سازمان ملل برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین و حتی وضع زندانیان فلسطینی در زندان های اشغالگران اسرائیلی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

 در بیست و ششم ماه جاری در افتتاحیه نشست های مجمع عمومی سازمان ملل به وضع اسرای فلسطینی پرداخته خواهد شد. همچنین در نشست تهران، تهدیدات کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل علیه فلسطینیان و ادامه شهرک سازی،یهودی سازی قدس،حمله به مسجد الاقصی و اماکن اسلامی و مسیحی مورد بحث و گفتگو قرار گرفته است.

وی افزود: تصمیماتی که در نشست غیرمتعهدها در تهران درباره وضع فلسطین اتخاذ شد بسیار مهم و ارزنده است و امیدواریم این تصمیمات اجرا شود. همچنین امیدواریم تلاش های این جنبش منجر به رسمیت شناختن کشور فلسطین در سازمان ملل شود. تنها آمریکا و اسرائیل هستند که با به رسمیت شناختن فلسطین در سازمان ملل مخالفت می کنند و آمریکا همواره از حق وتوی خود برای نقض حقوق فلسطینیان استفاده می کند.

ابویوسف درباره وضع روند آشتی فلسطینی میان گروه های فلسطینی افزود: در دیدار دوجانبه محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران در تهران بر اهمیت آشتی حقیقی میان فلسطینیان تاکید شد. باید از همه سازوکارهای موجود برای پایان دادن به این اختلافات استفاده کرد تا ملت فلسطین به صورت یکپارچه در برابر اقدامات اشغالگران اسرائیلی قرار داشته باشد.
برچسب ها: غیرمتعهد ، ایران ، فلسطین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار