معمولا با افزایش سن قند خون هم کم کم بالا می رود ، خصوصا اگر به رژیم غذایی خود توجه کافی نداشته باشیم . وزن به مرور زمان بالا رفته و به دنبال آن احتمال بروز دیابت نوع دو هم افزایش می یابد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  اراک مصرف روزانه پنج فنجان چای سبز می تواند از بروز دیابت جلوگیری کند !

چای سبز قادر است از عوارض ناشی از دیابت همچون آب مروارید و بیماریهای کلیوی به طرز معجزه آسایی جلوگیری کند .اما چای سبز چطور قادر به کاهش قند خون است ؟

به نظر می رسد اصلی ترین مکانیسم ، مهار کردن فعالیت آنزیم امیلاز بزاق وروده آنزیم مسئول هضم نشاسته است ، مهار شدن فعالیت این آنزیم ، نشاسته با سرفت بسیار آهسته ای می شکند و درنتیجه قند خون با سرعت کمی بالا میرود .

مصرف چای به همراه یک وعده غذایی سرشار از کربوهیدرات منجر به کاهش سرعت رها شدن گلوگز و کاهش جذب آن می شود و به این وسیله از ترشح انسولین جلوگیری می کند .

با نوشیدن چای سبز متابولیسم ( سوخت و ساز ) چربیها بدن تسریع می شود و به این ترتیب چربی اضافی د ربدن ذخیره نمی شود .

پژوهشها نشان میدهد نوشیدن روزانه نوشیدن روزانه سه فنجان چای سبز می تواند تا 70 کالری انرژی ناشی از سوخت چربیها ایجاد کند . همچنین چای سبز قادر است جذب روده گلوکز و چربی را کاهش دهد و به این وسیله منجر به کاهش وزن در فرد می شود . ثابت شده است افرادی که چای سبز مصرف می کنند دارای وزن پایین تری نسبت به افرادی هستند که چای سبز مصرف نمی کنند چای سبز مانع از ذخیره ی گلوکز در سلولهای چربی می شود ./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.