امام جمعه مشهد گفت: برگزاری اجلاس عدم تعهد نقطه عطفی در تاریخی سیاسی ایران و نیز نمایش اقتدار سیاست ایران در عرصه بین‌المللی و حضور سران کشورها دهن کجی به سیاست‌های آمریکا بود.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد که در صحن‌های حرم مطهر رضوی برگزار شد، به اجلاس جنبش عدم تعهد اشاره کرد و اظهار داشت: برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران نقطه عطفی در تاریخی سیاسی ایران و نیز نمایش اقتدار سیاست ایران در عرصه بین‌المللی بود.

امام جمعه مشهد در ادامه به تحلیل‌های برخی از افراد در گوشه و کنار کشور در ارتباط با برگزاری این اجلاس اشاره کرد و افزود: البته در برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد، اخبار برگزاری اجلاس به صورت کامل به اطلاع آحاد اقشار جامعه رسیده است اما من دو تحلیل در بیان شدن این زمزمه‌ها عنوان می‌کنم.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه گفت: این افراد این گونه عنوان می‌کنند که در شرایط کنونی و نیز شرایط اقتصادی کشور چه ضرورتی در برگزاری اجلاس سران جنبش عدم تعهد و پذیرایی از چند هزار مهمان خارجی از 120 کشور دنیا در ایران بود.

علم‌الهدی در بیان تحلیل‌های خود از برگزاری اجلاس تهران گفت: تحلیل نخست مکن در ارتباط با برگزاری این اجلاس این است که دشمن با تحریم‌های موجود یک جنگ نابرابر اقتصادی ایجاد کرده است.

امام جمعه مشهد ادامه داد: استکبار در این جنگ نابرابر دو هدف را دنبال می‌کند که هدف نخست آنان اعمال تحریم فلج کننده اقتصادی است بر مردم و زندگی آنان است تا آنان با این شرایط و اعمال این تحریم‌ها از نظام ناامید شوند.

وی انزوای سیاسی را هدف دوم استکبار عنوان کرد و گفت: هدف دیگر دشمن این است که در عرصه سیاست بین‌المللی ایران را دچار انزوایی سیاسی کند تا در برقراری روابط با سایر کشورها، ایران گرفتار خفقان و انزوای سیاسی شود.


برچسب ها: نمایش ، اقتدار ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.