امام جمعه مشهد گفت: در حال حاضر مهمترين پروژه دولت نهم در سازمان ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري احيا و ساماندهي جاده ولايت است.


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد ، آيت ا... علم الهدي با اعلام این مطلب افزود: بسياري از طرح هاي فرهنگي سازمان ها پس از واگذاري دولت ها پيگيري نمي شود ، لذا با توجه به اينکه اين پروژه بزرگ در دولت نهم کليد خورده است لازم است امکانات گردشگري ، اقامتي و تفريحي براي رفاه زائران مسير جاده ولايت فراهم شود تا قبل از پايان دولت به بهره برداري برسد.

وي گفت : در سال گذشته شاهد ورود بيش از یک ميليون و100 هزار زائر خارجي به مشهد بوديم اما از ظرفيت اين گردشگران در زمينه هاي اقتصادي ، صدور فرهنگ انقلاب و تعاليم آموزه هاي ضد استکباري استفاده مطلوب نمي شود.

درادامه معاون پارلماني سازمان ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري نيز با ارائه گزارشي از اقدامات اين سازمان اظهار کرد: اين سازمان در حوزه گردشگري مذهبي سال گذشته تخصيص 50 ميليارد تومان اعتبار ويژه مساجد جامع کشور را با هدف مرمت و احياي بناهاي مذهبي و مساجد در دستور کار قرار داده است که امسال به28 مسجد جامع خراسان رضوي سه ميليارد و 200 ميليون تومان اعتبار مرمت و بازسازي تعلق گرفت ./س


برچسب ها: سازمان ، میراث ، فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.