گردان‌هاي عبدالله عزام وابسته به گروه القاعده در يك نوار صوتي پیامی با عنوان "پيامي به شيعيان لبنان" منتشر کرده و عنوان کردند اين پيام حامل تهديدي است كه به مثابه "اتمام حجت شرعي قبل از منتقل شدن به مرحله عملي" است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم؛ اين نوار صوتي اخير گردان‌هاي عبدالله عزام شبيه نمونه‌هاي سابق آن نيست. اين بار حاوي تهديدي واقعي براي شيعيان لبنان است.
"پيامي به شيعيان لبنان" اين عنوان بيانيه تهديدي است كه در يك نوار صوتي به مدت 15 دقيقه توسط شیخ ماجد الماجد سعودي تبار، متولد سال 1973، رييس القاعده در سرزمين‌هاي شام، معروف به ابوعبدالله جزراوي، كه به تازگي براي اين سمت تعيين شده، قرائت شد.
اين بيانيه در پايگاه "مركز رسانه‌اي الفجر" كه مورد اعتماد سازمان القاعده است، منتشر شد. در مورد الماجد گفته شد كه اردوگاه عين الحلوه را براي پيوستن به "انقلاب سوريه" ترك كرده است، برخي اطلاعات امنيتي و داخلي فلسطين فاش كردند كه وي همچنان در اردوگاه بسر مي‌برد و برخي اطلاعات حاكي از آن است كه وي اردوگاه را ترك كرده و ديگر به آن بازنگشته است.
در ادامه این گزارش آمده است: مسوولان امنيتي از تهديدات الماجد عليه شيعيان، اين‌گونه برداشت كردند كه زمان براي انتقال عناصر القاعده به مرحله اجراي تهديد خيلي طولاني نيست و اين علاوه بر اينكه لحن بيانيه نشان مي دهد كه اين اقدام براي موضع گرفتن مجدد القاعده پس از شكست‌هاي پي درپي آن است كه موثرترين آنها تمام شدن منابع مالي آن می‌باشد و برای دست یابی به پول که مطمئن‌ترین منبع آن نیز جریان 14مارس و عربستان سعودی است، باید خواست‌های آنها را اجرایی کنند.
گفتنی است انتشار بیانیه مزبور پس از بیانیه سیدحسن امین و هانی الفحص - که خود را از علمای شیعه می‌دانند – در مورد لزوم کناره‌گیری شیعیان از حمایت از نظام سوریه، قابل تامل به نظر می‌رسد گویی اینکه عده‌ای می‌خواند موضع این دو فرد مخالف حزب‌الله و دیگر شیعیان در لبنان را تقویت کنند که جایگاه به خصوصی در میان شیعیان این کشور ندارند.
به نظر رسيد كه اين بيانيه آخرين هشدار قبل از حمله است.
از طرفي ديگر اين بيانيه در برخي نكات آن به نظر آمد كه با اظهارات سران گروه 14 مارس تطابق دارد بويژه در زمينه پرداختن به بخش گردشگري در لبنان كه از سوي حزب الله مورد تهديد قرار گرفته است.
در این گزارش که پس از بیانیه شدیداللحن و خطرناک جریان‌های تندرو سلفی وابسته به القاعده شام و در تحلیل اهداف انتشار آن نوشته شده، آمده است: به نظر مي‌رسد كه اين تشكل اصول‌گرا يعني القاعده به بخش گردشگري توجه بسيار دارد و از اصول خود مبني بر مخالفت با محرماتي كه در اين مكان صورت مي‌گيرد، چشم پوشي كرده است.

برچسب ها: القاعده ، لبنان ، شیعیان ، تهدید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار